Когато по-рано тази година Wood Mackenzie съобщи, че делът на Tesla на пазара на слънчеви инсталации е спаднал до едва 6,3% през първото тримесечие, светна сигналната червена лампа. Сега тази лампа свети още по-силно: слънчевите инсталации на Tesla за второто тримесечие паднаха до 29 мегавата, пише Ирина Слав за Oilprice.
От Bloomberg отбелязаха в неотдавнашна статия, че тази скромна сума в сравнение с над 200-та мегавата в нови инсталации по време на най-силното тримесечие на дружеството. Това е по-малко дори от данните за първото тримесечие - 47 мегавата. Според някои анализатори би било най-добре Tesla да излезе изцяло от слънчевата енергия и да се съсредоточи върху основния си автомобилен бизнес.
SolarCity представлява лицето на соларния бизнес на Tesla, който компанията придоби за 2,6 млрд. щатски долара през 2016 г. По онова време мнозина поставиха под въпрос логиката на подобно придобиване, като се има предвид, че сделката включва и поемането на дълг от 3 млрд. долара.
Оттогава Tesla се опитва да оптимизира дейността на компанията, докато преследва плана си да постигне завършен енергиен цикъл – от производството до потреблението на електроенергия.
Идеята обаче засега не успя да проработи. По-рано тази година Tesla обяви, че ще намали цените на соларните панели с цели 38% под средното за страната в опит да стимулира продажбите. Компанията също обяви прекратяване на продажбите на слънчеви панели от врата до врата и прекратяване на партньорството си с Home Depot в сегмента.
Вместо това Tesla реши да се съсредоточи върху онлайн продажбите, малко изненадващо, върху стандартизирани инсталации. Последното решение, отбелязва Bloomberg, се появява в момент, когато слънчевата индустрия се движи към персонализирани инсталации, които водят до по-големи продажби.
Последният спад при продажбите на инсталации през последното тримесечие предполага, че усилията на компанията да съживи своя соларен бизнес са безполезни.
Общите продажби на слънчеви инсталации на Tesla спаднаха с 36 на сто за тримесечието и с 38% годишно през първото тримесечие на 2019 г., според актуализацията на компанията за периода януари-март. В своята актуализация за второто тримесечие Tesla отчита 38-процентен тримесечен спад на инсталациите и годишен спад от 65%.
Идеята за затворен енергиен цикъл магазин изглеждаше и звучеше чудесно, когато Илон Мъск го обясни преди време. От Model 3 пред къщата, през батерията, до покрива със соларни панели, компанията трябваше да бъде единственият доставчик на енергия за домакинстват, който ги прехвърля в бъдещето.
Да превърнат това в реалност се оказва по-трудно, отколкото може би очакваха Мъск и компанията, когато придобиха SolarCity.
Възможно е в призивите на анализаторите производителят на автомобили да се съсредоточи върху производството на автомобили и да напусне бизнеса със соларна енергия.