Waymo въвежда удобства, за да привлече потребителите да ползват нейните автономни таксита, прокарвайки потенциален път на рентабилността в една генерираща загуби индустрия, предава Ройтерс.
Звеното на Alphabet тества безплатен безжичен интернет в роботакситата си във Финикс, където стотици идентични миниванове на компанията превозват гражданите от декември миналата годината. В края на април Waymo пусна музикална стрийминг услуга за потребителите през Google Play, която не включва реклами. Това е отговорът на компанията майка на платформите Apple Music и Spotify.
Waymo се опитва да се хареса на семействата с нетехнологични предимства. Фирмата инсталира детска седалка за кола във всеки от автомобилите си. В самите превозни средства пък се поддържа приятна температура, на фона на горещините навън.
Целта е да се убедят пътниците, че услугата, наречена Waymo One, е по-малко стресираща от шофирането на собствен автомобил или е по-добра от тази на конкурентите. Твърде приказливите или неприятните шофьори, както и превозните средства, които варират по размер и чистота, са сред топ оплакванията сред феновете на приложенията за наемане на транспорт.
“Когато натисна бутона на Waymo, знам точно какъв продукт купувам”, посочва 26-годишният банкова анализатор Джорджан Ранъс, който твърди, че наема Waymo по четири пъти в седмицата.
Премахването на шофьорите ще намали разходите за труд на компанията. Качествената услуга може да ѝ позволи да налага по-високи такси, докато интернетът, музикалният и видео стриймингът могат да генерират допълнителни средства или да привлекат рекламни продажби.
Анализатори от Wall Street оценяват стойността на Waymo на над 100 млрд. долара, като имат предвид включените в колата услуги, които допринасят за приходите.