fallback

Екологични ли са тротинетките на самообслужване?

Тротинетките на самообслужване имат нулеви вредни емисии и спестяват безкрайното търсене на място за паркиране, като могат да заместят пътуването с кола

15:03 | 05.07.19 г.

Екологична ли е споделената електрическа тротинетка? Това трябва тепърва да се докаже, а в същото време този нов вид транспорт кръстосва градовете по света, информира Франс прес, цитиран от БТА.

Какви са аргументите на компаниите оператори?

"Bird беше основана, за да допринесе за създаването на по-чист и по-гостоприемен свят, който поставя индивида пред автомобила", твърди американската компания за електрически скутери. Тротинетката "насърчава алтернативите на автомобила, намалява трафика, подобрява качеството на въздуха", според Bird.

Когато Бевърли Хилс реши да забрани електрическите тротинетки, Bird се обърна към съда в края на 2018 година, позовавайки се на нарушаване на екологичното законодателство.

Тротинетките на самообслужване имат нулеви вредни емисии и спестяват безкрайното търсене на място за паркиране, като могат да заместят пътуването с кола. Във Франция 70 процента от разстоянието от дома до работното място се изминава с автомобил, според данни на френския статистически институт.

"Микромобилностите могат на теория да покрият разстояние под 8 километра, което е от 50 до 60 процента от всички пътувания в Китай, ЕС и САЩ", твърди в доклад консултантската компания McKinsey.

По-малко автомобили? Не е съвсем сигурно

Според проучване на социологическата агенция 6t сред близо 4500 души, които използват тротинетки в Париж, Лион и Марсилия, само 19 процента се придвижват с тях за работа или училище, а 42 процента са външни посетители.

Без тях 44 процента щяха да ходят пеша, 12 процента да се придвижват с велосипед и 30 процента - с обществен транспорт: така че този нов транспортен механизъм всъщност не е заменил съвсем автомобила. Според директора на службата за мобилност към Агенцията за управление на енергията Жереми Алмосни тротинентките засега не бива да бъдат изоставяни.

Фактът, че 50 процента от тях се използват за свободното време, може да породи въпроси, но също така може да облагодетелства интермодалността (между средствата за транспорт) и разбира се да подтикне хората да изоставят автомобилите, твърди той.

Жизнен цикъл от един месец до една година

Голямата въпросителна е около жизнения цикъл на споделените тротинетки.

"Днес не е възможно да кажем дали имат положително или отрицателно влияние върху околната среда, тъй като липсва анализ на жизнения цикъл", твърди транспортният инженер Денис Бенита.

Според някои доклади като направения според данни от Луисвил, Кентъки, жизненият цикъл е 28 дни, според други три месеца.

Компаниите, които оперират с тротинетки полагат големи усилия, за да подобрят здравината им и да се опитат да достигнат прага на рентабилност. 

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:37 | 12.09.22 г.
fallback