Apple вече донесе едно предизвикателство на Netflix - по-късно тази година ще пусне Apple TV+, новата стрийминг платформа на компанията за оригинални сериали и филми, но статия в New York Post твърди, че Apple се подготвя и за друга битка с Netflix - за Оскарите, пише IndieWire.
Според източник на The Post Apple планира да създава по “шест нискобюджетни филма годишно с идеята да са истории, които могат да спечелят наградите на Академията”. Очаква се Apple да харчи между 5 и 30 млн. долара за всеки проект.
Източникът на The Post твърди, че планът на Apple за сезона на Оскарите не зависи от нейното дългогодишно партньорство с A24. През миналия ноември двете компании обявиха, че са сключили споразумение, с което A24 ще създава “множество проекти за Apple в рамките на седем години”. Първият беше “On the Rocks” на София Копола, в който участват Бил Мъри и Рашида Джоунс. Дали Apple ще пуска филмите на А24 в кината, предстои да видим.
Ако Apple се насочи към плана за шест Оскарови филма, тя ще трябва да ги пуска в кината за поне една седмица. Съгласно правилата на наградите е необходимо всеки филм да е излъчван в кината минимум седем дни.
Източници са казали на The Post, че Apple иска да пусне специални заглавия за наградите.
Apple може да е мотивирана да направи всичко това заради Netflix, която вече проби стената на Оскарите и то с голям успех в лицето на филма “Рома”. Драмата, създадена от Алфонсо Куарон, донесе на Netflix първите ѝ номинации за най-добър филм, най-добър режисьор, а общият брой на номинациите достигна 10. В крайна сметка “Рома” спечели три награди - за най-добър режисьор, за най-добър чуждоезиков филм и най-добра кинематография.
Netflix се надява да има подобен успех и в предстоящия сезон на наградите с нови проекти на имена като Мартин Скорсезе. Apple TV+ ще стартира по-късно тази година с редица оригинални сериали, включително драма с Рийс Уидърспун и Дженифър Анистън.