Netflix представя нови видео игри, базирани на нейните продукции. Ходът показа усилията на американската компания да превърне стрийминг платформата си в мултимедийна империя, пише Bloomberg.
„Stranger Things 3: The Game” - игра, базирана на популярния сериал, ще се появи на 4 юли – в същия ден, в който ще е премиерата на третия сезон.
Netflix е лицензирала „The Dark Crystal: Age of Resistance” - предистория на филма от 80-те на Джим Хенсън, за игра, която ще дебютира по-късно тази година. Самата компания не разработва, нито продуцира видео игрите. Вместо това предпочита да дава лицензи за героите на външни студиа.
Netflix тъкмо започва да проучва възможността за превръщането на филмите и сериалите си в други продукти, а „Stranger Things” е опитното ѝ зайче. Шоуто е сред най-популярните в услугата ѝ, особено в САЩ и сред по-младите зрители.
През 2017 г. компанията даде лиценз за мобилна игра „Stranger Things”, а след това сключи сделки за тениски, бутилки Coca-Cola и сладолед с този бранд. Новата мобилна игра ще бъде пусната през 2020 г.
Някои от тези решения са просто маркетингови решения, за да се привлекат допълнителни зрители към оригиналния сериал. Netflix все още генерира почти всичките си приходи от абонаменти за стрийминг услугата, която е и най-голямата в света. Но мърчъндайзът и видео игрите могат да се превърнат в нови източници на приходи.
„Очевиден“ ход
„Търсим възможности да разширим вселената на тези сериали и филми в други посоки“, коментира по време на Е3 Крис Лий, директор интерактивни игри в Netflix. „За мен беше очевидно да се опитаме да го направим с видео игри“.
Продажбите на видео игри надминаха 40 млрд. долара миналата година. Това е повече, отколкото потребителите са похарчили за билети за кино.
Холивудските студиа имат богата история в превръщането на хитови филми и сериали във видео игри, а дори има опит и в превръщането на игри във филми.
Netlix все още е в период на експерименти. Първите ѝ две игри ще бъдат достъпни за повечето от основните гейминг конзоли, както и за персонални компютри. Освен това компанията продуцира и интерактивно телевизионно съдържание, което смесва гейминга с телевизията, като „Black Mirror: Bandersnatch”. Зрителите могат да избират в каква посока да се развива шоуто, влияейки по този начин на действието.