Tesla губи позиции в два ключови уебсайта за набиране на кадри, което предполага, че неудовлетвореността от работата в производителя на електромобили се засилва, докато текат съкращения, промени в стратегията и в ръководството, предава Ройтерс.
Tesla се класира на 16 място в годишния списък “Топ компании 2019” на LinkedIn, който беше публикуван през април. Той е съставен спрямо действията на над 600 млн. потребители, които показват интереса и търсенето на работни места. Компанията държеше пето и шесто място съответно през 2018 и 2017 г.
В уебсайта за обяви за работа Glassdoor общият рейтинг на Tesla е спаднал до 3,2 от 5 звезди, на база на отзивите, написани през първото тримесечие, от 3,6 през 2017 г., сочи справка на Glassdoor, направена по искане на Ройтерс. Средната оценка на почти 1 млн. работодатели в сайта е 3,4.
През първото тримесечие одобрението на главния изпълнителен директор Илон Мъск спадна до 52% от 90% през 2017 г. Рейтингът “препоръчай на приятел” на Tesla се е свил до 49 на сто през първото тримесечие от върха от 71% две години по-рано, сочат данни на Glassdoor.
По същия начин рейтингът за култура и ценности, кариерни възможности, висше ръководство и шестмесечна положителна бизнес прогноза са спаднали, Само “балансът между работата и личния живот” и “компенсациите и обезщетенията” остават без промяна. Няма подобрени показатели.
Отзивите се дават от потребителите анонимно, а Glassdoor твърди, че не проверява самоличността на хората и статута им на заетост.
Запитана за класирането, говорителка на Tesla посочва, че компанията остава силно търсена от служителите. Tesla е получила над половин милион кандидатури за работа през 2017 г. и през 2018 г., а за тази година очаква да надмине въпросната бройка, допълва тя.
Освен това миналата година компанията влезе в списъка на Forbes за “Най-иновативни компании”. Universum пък класира Tesla и Space X, другата компания на Илон Мъск, като най-привлекателните работодатели сред студентите в инженерни специалности.
Докато Мъск се подготвя да говори за бъдещия растеж на Tesla на годишната среща с акционерите тази седмица, производителят на електромобили се бори с труден период. Две години след официалното пускане на Model 3, който трябваше да ѝ донесе директен успех по отношение на обема произведени коли, Tesla все още не успява да изпълни целите си.
Компанията загуби 700 млн. долара през първото тримесечие и отчете спад на доставките на автомобили, което засили притесненията за потребителското търсене и логистиката по доставките.
Wall Street също натежава над Tesla. Книжата на компанията са записали 39% спад на стойността си от началото на годината. Анализаторите занижиха оценките си за дружеството, след като то обяви по-слаби доставки, а и заради притесненията си за посоката, в която е поела компанията.
От двама от сегашните и 16 от бившите служители на Tesla, с които Ройтерс е говорила от януари насам, някои смятат Мъск за визионер, но твърдят, че стилът му на управление и напускането на директори са оставили празнина в ръководството.