fallback

В първия си отчет след IPO-то Uber обяви 1 млрд. долара загуба

Това е годината на инвестициите за Uber според изпълнителния директор Дара Косровшахи

09:32 | 31.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Uber Technologies отчете 1 млрд. долара загуба, след като услугата за споделено пътуване харчи значителни суми за изграждането на своята услуга за доставки на храна и част от другите си бизнеси. Всичко това е довело до 20% ръст на приходите за първото ѝ тримесечие като публична компания, предава Ройтерс.

Приходите от 3,1 млрд. долара съвпаднаха с високата част на диапазона, който Uber прогнозира за тримесечието, а загубата от 1 млрд. долара също отговори на прогнозата на компанията за 1 млрд. до 1,11 млрд. долара.

Книжата на компанията повишиха стойността си с 2,6% по време на представянето на отчета, по време на което главният изпълнителен директор Дара Косровшахи подчерта подобренията в бизнеса, като по-малкия брой потребителски промоции през второто тримесечие, но определи 2019 г. като “инвестиционна година”.

Тъй като акциите се търгуват на цена от повече от 10% под тази от IPO-то (45 долара), Косровшахи ще трябва да убеди инвеститорите, че Uber може да се върне към печалбата.

“Нашата история е проста. Ние сме глобален играч”, коментира Косровшахи пред анализаторите при първия отчет след IPO-то, което беше осъществено по-рано този месец. “Нашата работа е да растем бързо в мащаб и по-ефективно в дългосрочен план”.

Резултатите показват, че младата публична компания е успяла да изпълни собствените си финансови цели, което вероятно ще даде някаква увереност на инвеститорите.

През тримесечието разходите са скочили с 35 на сто, тъй като компанията е похарчила доста за първичното си публично предлагане. Брутните резервации - мярка на общата стойност на резервациите преди разходите за шофьора и други разходи, са нараснали с 34% спрямо година по-рано до 14,6 млрд. долара. Резервациите са се увеличили с 3,4% спрямо предходното тримесечие, показвайки трудността в привличането на нови клиенти на наситени пазари.

Uber е най-голямата компания от групата стартъпи от Силициевата долина, които станаха публични тази година, въпреки глобалните разпродажби на фондовите пазари, предизвикани от подновените търговски спорове между САЩ и Китай. Същевременно Uber се сблъсква и с все по-голяма регулация в някои страни и се бори с исканията на свои шофьори за по-високи заплати.

Uber обяви, че месечно активните ѝ потребители са се увеличили до 93 млн. души глобално, от 91 млн. в края на четвъртото тримесечие.

Нетната загуба е достигнала 1,01 млрд. долара, или 2,26 долара на акция, през първото тримесечие, което завърши на 31 март, в сравнение с нетна печалба от 3,75 млрд. долара, или 1,84 долара на акция, година по-рано. Тогава резултатите бяха насърчени от продажбата на операции на Uber на Grab и Yandex.

През четвъртото тримесечие нетната загуба на Uber беше 887 млн. долара, а приходите - 2,97 млрд. долара. Преди това Uber беше заявила, че очаква приходите за първото ѝ тримесечие да са в диапазона 3,04 - 3,1 млрд. долара. Седем анализатори, анкетирани от Refinitiv, прогнозираха средно 3,04 млрд. долара приходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:33 | 08.09.22 г.
fallback