Китайската компания Alibaba Group Holding надмина очакванията на анализаторите за приходите си през четвъртото тримесечие, подкрепена от ръста на електронната търговия и бизнеса с облачни услуги, съобщава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията се повиши с над 2% до 179,79 долара в предборсовата търговия.
Alibaba печели основно от продажби на рекламни и промоционални услуги на трети страни, които публикуват продукти за продажба на два от сайтовете й за електронна търговия – Taobao и Tmall. Бизнесът на компанията процъфтява паралелно с навлизането на интернет и на мобилните телефони в Китай.
Приходите на Alibaba са нараснали с 51% до 93,50 млрд. юана (13,59 млрд. долара) в трите месеца до 31 март, като надминаха очакванията за 91,58 млрд. юана, сочат данни на IBES Refinitiv.
Приходите от бизнеса с облачни услуги на компанията са нараснали със 76% през същия период.
Облачните услуги все още са относително малка част от цялостния бизнес на Alibaba, като са съставлявали 8% от приходите на компанията през четвъртото тримесечие. Въпреки това тя вече е третият по големина достачвик на облачни услуги в света след Microsoft и Amazon и най-големият в Китай с пазарен дял от над 40%, сочат данни на IDC.
Нетната печалба, която ще бъде разпределена между притежателите на обикновени акции, е нараснала до 25,83 млрд. юана (3,75 млрд. долара) спрямо 7,56 млрд. юана (1,1 млрд. долара) през четвъртото тримесечие.
Въпреки че остава стабилен, растежът на Alibaba се забави рязко в сравнение с няколко години по-рано. Подобна е тенденцията и при местните й конкуренти като JD.com, която миналата седмица обяви най-бавния ръст на приходите си за тримесечие от излизането си на борсата през 2014 г.
Инвеститорите бяха впечатлени от представянето на новия бизнес на Alibaba. Компанията е отворила и 135 супермаркета в Китай в рамките на подразделението си Hema, става ясно от отчета й.
Продажбите на технологии за анализ на данни на собственици на физически магазини и разширяването на сайтовете за електронна търговия AliExpress са други инициативи, които компанията засилва.
Преходът е управляван от Даниел Джан, който беше определен от президента на Alibaba Джак Ма за негов наследник през септември 2018 г. и ще го замени официално на поста по-късно тази година.
Джан, който е счетоводител по образование, е известен със спокойния си характер и прагматичен подход за разлика от пламенния Ма.
Alibaba съобщи, че очаква приходите й да надхвърлят 500 млрд. юана (72,6 млрд. долара) през идната фискална година до края на март 2020 г. Това би било повишение с 33% спрямо предходната година.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.