fallback

Alibaba надмина очакванията за приходите си благодарение на облачните услуги

Китайската компания вече е третият по големина доставчик на облачни услуги в света след Microsoft и Amazon

16:18 | 15.05.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Китайската компания Alibaba Group Holding надмина очакванията на анализаторите за приходите си през четвъртото тримесечие, подкрепена от ръста на електронната търговия и бизнеса с облачни услуги, съобщава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията се повиши с над 2% до 179,79 долара в предборсовата търговия.

Alibaba печели основно от продажби на рекламни и промоционални услуги на трети страни, които публикуват продукти за продажба на два от сайтовете й за електронна търговия – Taobao и Tmall. Бизнесът на компанията процъфтява паралелно с навлизането на интернет и на мобилните телефони в Китай.

Приходите на Alibaba са нараснали с 51% до 93,50 млрд. юана (13,59 млрд. долара) в трите месеца до 31 март, като надминаха очакванията за 91,58 млрд. юана, сочат данни на IBES Refinitiv.

Приходите от бизнеса с облачни услуги на компанията са нараснали със 76% през същия период.

Облачните услуги все още са относително малка част от цялостния бизнес на Alibaba,  като са съставлявали 8% от приходите на компанията през четвъртото тримесечие. Въпреки това тя вече е третият по големина достачвик на облачни услуги в света след Microsoft и Amazon и най-големият в Китай с пазарен дял от над 40%, сочат данни на IDC.

Нетната печалба, която ще бъде разпределена между притежателите на обикновени акции, е нараснала до 25,83 млрд. юана (3,75 млрд. долара) спрямо 7,56 млрд. юана (1,1 млрд. долара) през четвъртото тримесечие.

Въпреки че остава стабилен, растежът на Alibaba се забави рязко в сравнение с няколко години по-рано. Подобна е тенденцията и при местните й конкуренти като JD.com, която миналата седмица обяви най-бавния ръст на приходите си за тримесечие от излизането си на борсата през 2014 г. 

Инвеститорите бяха впечатлени от представянето на новия бизнес на Alibaba. Компанията е отворила и 135 супермаркета в Китай в рамките на подразделението си Hema, става ясно от отчета й.

Продажбите на технологии за анализ на данни на собственици на физически магазини и разширяването на сайтовете за електронна търговия AliExpress са други инициативи, които компанията засилва.

Преходът е управляван от Даниел Джан, който беше определен от президента на Alibaba Джак Ма за негов наследник през септември 2018 г. и ще го замени официално на поста по-късно тази година.

Джан, който е счетоводител по образование, е известен със спокойния си характер и прагматичен подход за разлика от пламенния Ма.

Alibaba съобщи, че очаква приходите й да надхвърлят 500 млрд. юана (72,6 млрд. долара) през идната фискална година до края на март 2020 г. Това би било повишение с 33% спрямо предходната година.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:08 | 12.09.22 г.
fallback