fallback

Потребителските нагласи променят пазара на електромобили в света

Европейският автомобилен пазар е с най-високите изисквания за опазването на околната среда и за безопасността на автомобилите, посочи Храбрин Иванчев от БАЕПС

22:33 | 24.04.19 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В Китай големите градове преминаха изцяло към електрически автобуси, за да се намали замърсяването, което е много ясно изразено в страната. В Европа ситуацията не изглежда добре, тъй като производството на батерии е силно ограничено. Това каза Храбрин Иванчев, член на Изпълнителния борд на Българската асоциация „Електромобили" (БАЕПС), в предаването „В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

„Новият стандарт за вредни емисии Евро7 изисква всеки производител да пуска на пазара автомобили, които отделят до 95 грама на километър въглероден диоксид. Това принуди европейските автомобилни компании да изместят фокуса си към производство на изцяло електрически модели и плъгин хибриди“, коментира той.

Храбрин Иванчев не допуска, че има балон на пазара на електромобили в Китай. „Потребителските нагласи се променят в световен мащаб, включително и в Китай. В момента електромобилността е основа за споделянето на автомобили, което се развива в големите градове по света", посочи експертът и потвърди, че европейският автомобилен пазар е с най-високите изисквания не само по отношение на опазването на околната среда, но и за безопасността на автомобилите.

„Всички китайски производители, които са се опитали да навлязат на пазара в Европа, са имали проблем с тестовете за измерване на безопасността на автомобилите. Поради това не са успели да развият мрежа, с която да снабдяват европейските потребители", заяви Иванчев. Той прогнозира, че когато има пренасищане на пазара в Китай, китайските автомобилни компании вероятно ще се насочат към Европа.

„Очаквам китайските фирми да имат предимство с новото поколение батерии, допълни представителят на Изпълнителния борд на БАЕПС.

Храбрин Иванчев информира какво е състоянието на пазара на електромобили в нашата страна. „В България има близо 150 станции за зареждане на електромобили. Няколко фирми развиват инфраструктурата, като целта е първо да се обхванат големите градове, а впоследствие и магистралите".

Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:47 | 04.09.22 г.
fallback