Лошите отношения между Google и Amazon изглежда се подобряват.
Двата технологични гиганта обявиха, че ще започнат да пускат взаимно видео услугите си в съответните им устройства за стрийминг. Така YouTube скоро ще бъде достъпен на Fire TV на Amazon, а Amazon Prime Video ще се появи на Google Chromecast и Android TV, разкриха компаниите, цитирани от Bloomberg.
Гигантите влязоха в спор преди по повод бизнеса, в който оперират. Още през 2015 г. Amazon спря да продава домашните асистенти на Google, които се конкурират с нейните колонки с Alexa. Бойкотът беше спрян в края на 2017 г. YouTube не е достъпен на устройствата на Amazon от 2017 г.
Стрийминг пазарът е особено наситен, а компании като Roku и Apple се конкурират в хардуерния му сегмент, докато технологични и медийни компании се потапят все по-дълбоко в стрийминг океана.
Walt Disney този месец обяви, че влиза в битката със собствената си стрийминг услуга, която ще струва 6,99 долара месечно и ще включва популярно съдържание като „Междузвездни войни“ и филмите за супергерои на Marvel.
Стоплянето на отношенията може да помогне на Amazon и Google да продължат да разрастват базата си от потребители и да отблъскват по-малките конкуренти.
Докато Google и Amazon растат, те се конкурират в нови и по-големи категории. Google следва по петите Amazon, която е лидер в облачните услуги и в сферата на домашните асистенти, докато Amazon изгражда рекламна империя, която започва да навлиза на територията на Google.