Услугата за стрийминг на музика на Apple измести конкурента си Spotify Technology от гледна точка на платени абонати в САЩ, съобщи запознат източник пред Ройтерс.
Услугата на Apple е имала 28 млн. абонати към края на февруари спрямо 26 млн. платени абонати на Spotify, уточнява източникът.
И двете компании имат абонаментна такса от 9,99 долара на месец, въпреки че Spotify все още има повече слушатели в САЩ от Apple благодарение на подкрепения от реклами безплатен стрийминг. Анализатори смятат също така, че Spotify е в по-силна позиция по брой абонати от Apple извън САЩ.
Нито Apple, нито Spotify разкриват данни за слушателите си в отделните страни и двете компании са отказали коментар.
Услугата за стрийминг на музика на Apple е част от по-широк стремеж на компанията да спечели пари от абонаменти и услуги на фона на забавянето на продажбите на iPhone. Миналия месец компанията обяви абонаменти за новини, телевизия и игри, както и партньорство за кредитна карта с Goldman Sachs.
Spotify вероятно продължава да има повече платени потребители от Apple Music с 96 млн. премиум абонати и 207 млн. активни потребители на месец по данни от последния си отчет от февруари. Компанията съобщи в доклада си, че има 28,8 млн. премиум абонати и 62,1 млн. активни слушатели на месец в Северна Америка, която включва Канада, но не и Мексико.
Apple не разкрива редовно броя на абонатите си, а при последното официално преброяване преди близо една година – през май 2018 г., те бяха 50 млн.
Около 67 млн. премиум абонати на Spotify са извън Северна Америка, съобщи компанията в последния си доклад за тримесечието.