Оперативната печалба на LG Electronics вероятно е спаднала с по-малко от очакваните 19% през първото тримесечие, въпреки че загубата на мобилния бизнес и нарастващата конкуренция в телевизионния сегмент са оказали натиск върху приходите, които са под консенсусната прогноза, предава Ройтерс.
Книжата на южнокорейската фирма изтриха по-ранните ръстове, след като новините бяха обявени. Книжата записаха 1,5% понижение днес, докато широкият пазар записа 1,2% ръст.
Вторият по големина производител на телевизори в света след Samsung Electronics оцени, че за периода януари-март е генерирал 899,6 млрд. вона (792,77 млн. долара) оперативна печалба, спрямо 1,1 трлн. вона година по-рано.
За сравнение средната прогноза на 21 анализатори, анкетирани от Refinitiv I/B/E/S, беше за 808 млрд. вона.
Приходите вероятно са се свили с 1,4 на сто до 14,9 трлн. вона, обяви южнокорейският гигант – под 15,3 трлн. вона, колкото беше консенсусната прогноза.
LG не разкрива повече подробности за операциите си от първото тримесечие. Тя ще обяви пълните си финансови резултати в края на април.
Анализатори твърдят, че отдавна генериращият загуба бизнес със смартфони, който е на червено от седем тримесечия, както и засилващата се ценова конкуренция на глобалния пазар на телевизори, вероятно ще натежат на отчета.
"Конкурентът на LG – Samsung, наскоро намали цените на своите телевизионни продукти, в опит да си спечели предимство, докато китайските производители на телевизори бързо го настигат“, коментира Пак Сун Сън, анализатор на BNK Securities.
Експертите очакват бизнесът на LG със смартфони да продължи да е на загуба.
LG държеше 3-процентен дял от световния пазар на смартфони по брой продажби миналата година, сочат данни от доклад на Counterpoint Research. Освен това компанията планира да пусне своя 5G телефон в Южна Корея по-късно този месец.