Изкуственият интелект е изключително широка по обхвата си тема. В по-голямата част от случаите хората имат предвид машинен интелект. Това е интердисциплинарна наука. Това каза Георги Робев, Country Leder, SAS, в рамките на конференцията "Tech of Tomorrow 2019" на Клуб Investor.
Никола Караманов, Al Algorithm Engineer, Visteon, добави, че трябва да имаме предвид изкуствения интелект в контекста на това как да подобрим способите за постъпване на информация. Ако искаме да знаем в какво да инвестираме, трябва да имаме предвид автоматизацията.
„Инвестициите в изкуствен интелект в момента са високо рискови. По отношение на автоматизацията на процеса сме много напред вече. Според мен обаче не сме достигнали до там, че да се убедя, че можем да изпълним най-високо ниво скоро. От моята гледна точка нещата са изключително трудни“, изтъква Георги Робев.
Според Мария Недина , Senior Data Scientist в Twitter, в някои услуги сме доста напреднали по отношение на изкуствения интелект. „Те могат да заменят дейности. Чат роботи могат да ни обслужват, с автономните коли сме постигнали прогрес, с киберсигурността и поведенческите анализи – също“, посочи тя.
Георги Робев смята, че банките са най-готови и близо до това да използват тези услуги. Там има много какво да се направи по темата за управление на риска. Така че може да се таргетира по-добре портфолитиото на продукти и услуги. От друга страна, в други индустрии се оптимизират и логистичните процеси.
Мая Колева - ръководител изследвания и анализи, Commetric / директор, AMEC, пък добави, че въпросът с изкуствения интелект, също както със социалните медии и GDPR, са етични казуси.
Георги Робев напомня, че все още няма процеси и организация сред бизнесите, които да въвеждат процесите, свързани с изкуствения интелект.
Всяка голяма фирма и институция трябва да създаде необходимия капацитет за подпомагане на този тип технология. Самоцелното ѝ въвеждане не е за предпочитане. Организациите са все още в началото на адаптирането на машинния интелект, на комерсиализирането и индустриализирането му.
Темата за ценностната система и емоционалността в контекста на изкуствения интелект също е спорна, като гостите споделиха, че може да се запази емоционалната и човешка страна на нещата, а в роботиката да се въвеждат само алгоритми, които да са присъщи на самата роботика.