Български стартъп разработва метеорологични станции, благодарение на които да се изгради подходящата мрежа и да се подобри точността на синоптичните прогнози. Идеята за иновативната компания реализират трима предприемчиви млади хора, обединени от любовта към планината. За това разказаха в предаването “UpDate” на Bloomberg TV Bulgaria Димитър Митев, мениджър на стартъпа Метео.рокс, и инженерът Симеон Найденов.
“В България липсват данни и точна информация за условията в планините, а човек се нуждае от добра прогноза, за да може спокойно да се наслаждава, когато спортува“, коментира Митев.
Той обясни, че първоначалното финансиране на компанията е в размер на 20 хил. лева, спечелено от програма за млади предприемачи, както и от лични инвестиции на основателите на Метео.рокс.
“Качествените станции са от съществено значение – моделът трябва да е тестван, да се знае, че функционира във всякакви условия”, посочи Симеон Найденов и информира, че в момента компанията има разположени няколко метеорологични станции, които са по-скоро тестови.
“Сега у нас има много малко ключови места, на които има поставени станции, силно казано е да говорим за наличие на мрежа. Това далеч не стига да се изгради цялостна представа за атмосферните условия и бъдещето им развитие”, смята инженерът.
Целта на компанията ев рамките на следващите три години да има поставени 120 станции. До края на годината станциите ще са около 20, а разположението им ще е в близост до София.
“Цената на една станция варира от 4-5 хил. лева до 16-17 хил. евро в зависимост от нейните параметри. Пазарът е нишов и интересното е, че няма конкуренция от Китай. Основните производители на метеорологични станции са в САЩ, Финландия и Германия”, обясни мениджърът на стартъпа Метео.рокс.
Повече за компанията и плановете ѝ за развитие вижте във видео материала.