fallback

Sony се опитва да спаси Xperia бизнеса си с необичаен ход

Тя ще слее мобилните си операции с тези на други подразделения

21:19 | 27.03.19 г.

Преобръщането на бизнеса на Sony през последното десетилетие беше изградено върху опитите на компанията да се справи със счетоводните си проблеми и с желанието ѝ да затвори проблемните си звена. Всъщност Кеничиро Йошида бе издигнат до главен изпълнителен директор, защото действаше като движеща сила в компанията още докато служеше като неин главен финансов директор.

Но най-новият ход на Sony накара някои инвеститори да се чудят какво се случва със стария Йошида, пише Bloomberg.

Базираната в Токио компания обяви, че ще комбинира борещият се с проблеми мобилен бизнес Xperia с операциите, вързани с телевизия, аудио и камери, като всичко това ще бъде обединено в едно подразделение. Анализаторите са притеснени, че това ще попречи на инвеститорите да видят загубата на мобилното подразделение, която отдавна се задъхва при конкуренцията на Apple и Samsung Electronics.

Решението беше взето, след като от месеци инвеститори се оплакват, че Йошида може да се отърве от бизнеса с Xperia. Миналата седмица книжата на компанията се сринаха до 17-месечно дъно, след като Атул Гойал от Jefferies стана поредният анализатор, който сви прогнозата си за компанията, посочвайки като причина притесненията си за загубата на мобилния бизнес. Ходът ще помогне на Йошида да получи повече време, но анализаторите твърдят, че това няма да реши основните проблеми.

"Чрез скриването на загубата на мобилния бизнес те ще премахнат натиска от акционерите за затварянето на подразделението“, твърди Амир Анваржадех, маркетинг стратег в Assymetric Advisors. “Въпреки това загубата със сигурност ще нарасне повече“.

Sony отхвърля идеята, че иска да скрие загубата на Xperia. Тя ще разкрие резултатите за това подразделение в „обозримо бъдеще“, коментира говорителят Такаши Аида. Компанията ще разкрие повече подробности на 26 април, когато е планирано обявяването на последния ѝ финансов отчет.

Xperia бизнесът загуби 101 млрд. йени (913 млн. долара) през последните четири тримесечия, в сравнение с оперативната печалба от 82 млрд. йени от подразделението за телевизори и аудио решения в рамките на същия период, както и 89-те млрд. йени от звеното за камери. Йошида се отърси от натиска да се отърве от подразделението, посочвайки, че то е ключово за иновациите, включително тези, свързани с 5G.

Преструктурирането ще създаде ново подразделение, наречено Electronics Products and Solutions, а промените влизат в сила от 1 април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:36 | 13.09.22 г.
fallback