Китайската компания Tencent Holding отчете най-острия спад на печалбата си за тримесечие, ударена от регулаторните одобрения на нови игри в Китай и еднократни ефекти. Компанията предупреди, че ще пуска по-бавно видео игри заради продължителния процес на одобрение, предава Ройтерс.
Народната република възстанови одобрението на нови игри през декември след 9-месечна пауза, която отчасти се дължеше на опасения, свързани със съдържание на насили и пристрастеност към игрите.
Тя обаче тепърва трябва да позволи на Tencent – втората по пазарна стойност листната компания в Азия, да таксува потребителите си за хитови игри като “PlayerUnKnown’s Battlegrounds Mobile” и “Fortnite: Battle Royale”.
“Тъй като има значително закъснение при лицензирането за монетизиране на игри в индустрията, планираните ни пускания на игри ще бъдат по-бавни в сравнение с някои предишни години“, заяви Tencent.
Президентът на Tencent Мартин Лау по-късно каза, че перспективите пред гейминг сектора ще се подобрят от гледна точка процеса на лицензиране и това допълнително ще диверсифицира източниците на приходи.
Заради спирането на одобренията Tencent не можеше да изкарва пари от някои от най-популярните си игри, заради което компанията изгуби над 100 млрд. долара от пазарната си капитализация през миналата година.
Нетната печалба за периода септември-декември е намаляла с 32% на годишна база – най-големият спад от листването на Tencent на борсата през 2004 г. - до 14,2 млрд. юана (2,1 млрд. долара). Това е доста под средната оценка на анализаторите за 18,3 млрд. юана, сочат данни на Refinitiv.
Спадът се дължи и на еднократни ефекти за 2,1 млрд. юана, свързани с Tencent Music Entertainment и други компании от портфолиото заради по-слаби перспективи пред печалбата и условията на финансовите пазари.
Приходите през тримесечието са нараснали с 28% до 84,9 млрд. юана (12,7 млрд. долара) на годишна база, което е над средната оценка за 83 млрд. юана на 19 анализатори.
Приходите на бизнеса с мобилни игри – най-големият източник на приходи за Tencent, са се увеличили само с 12% през четвъртото тримесечие на годишна база до 19 млрд. юана спрямо ръст от 24% за цялата 2018 г.
Tencent заяви, че планира да инвестира в основната си инфраструктура и водещи технологии и допълнително да разшири международния си бизнес, проучвайки нови игрови жанрове и заздравявайки международните си издателски възможности.
Онлайн рекламата е нараснала с 44% през 2018 г. до 58,1 млрд. юана, подкрепена от 55-процентов ръст на приходите от социални мрежи и други реклами.
Акциите на Tencent поевтиняха с 2% до 363 хнкнг. долара преди резултатите, с което пазарната стойност на компанията стигна около 449 млрд. долара.
Oще технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!