Близо половината от компаниите в Европа, които наричат себе си стартъпи за изкуствен интелект (AI), изобщо не използват въпросната технология, сочи нов доклад, цитиран от CNBC.
Проучване, направено от базираната в Лондон компания за рисков капитал MMC Ventures, установи, че няма доказателство изкуственият интелект да играе важна роля в продуктите, предлагани в 40% от всичките 2830 европейски AI стартъпи.
Авторите на доклада индивидуално са разгледали дейностите, функциите и финансирането на стартъпи в 13 държави в Европейския съюз (ЕС). Докладът не посочва името на нито един от стартъпите, които са били включени.
Разкритията повдигат въпроси за това как терминът „изкуствен интелект“ се е превърнал в масово използвана от стартиращите фирми фраза, особено сред онези, които се опитват да привлекат инвестиции и да се позиционират като технологични иноватори.
„Има голяма еуфория, но един от начините, по които се надяваме да донесем някаква стойност като инвеститор... е като помогнем за преодоляване на проблема и подчертаване на технологията“, коментира Дейвид Келнър, ръководител на проучванията в MMC.
Той твърди, че Европа навлиза в „ера на предприемачеството в изкуствен интелект“, като един на всеки 12 нови стартъпа поставя AI в центъра на операциите си. През 2013 г. проучване установи, че само един на всеки 50 нови стартъпи ползва тази технология.
Една от причините стартъпите да се наричат компании за изкуствен интелект е, за да привлекат повече финансиране. Проучването на MMC показва, че AI компании са набрали между 15 и 50% повече капитал при своите рундове за набиране на средства спрямо традиционните софтуерни компании от 2015 г. насам. Стартъпите за изкуствен интелект също така са си осигурили по-високи оценки от софтуерните фирми.
Още технологични новини можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.