„Нека ви изненадам. Най-голямата трансформираща сила в света не е 5G, макар че тук [на Световния мобилен конгрес – бел.а.] всички говорят за него... Най-голямата трансформираща сила в бизнеса е фокусът върху потребителите“, заяви главният изпълнителен директор на Groupon Рич Уилямс.
По думите му индустриите прекалено много се фокусират върху конкретни технологии – не само 5G, но и изкуствен интелект, добавена и виртуална реалност. Проблемът е, че никой не мисли реално какво ще донесе максимална добавена стойност за потребителите.
„Фокусирайте се върху изискванията на модерните потребители“ – това послание отправи пред пълната зала Уилямс, след като обясни как Groupon е променила бизнес модела си, за да стане много по-мобилна и по-адекватна спрямо нуждите на нейните потребители.
„Не се фокусирайте върху конкретни неща от типа на изкуствен интелект и 5G, а върху нуждите на хората. Те са по-важни и имат много по-голямо влияние върху бизнеса, отколкото преди години. Те могат да направят преживяването много по-ценно както за потребителите, така и за самите вас като организации“, посочи Уилямс.
Лидерът на Groupon, която има над 48,2 млн. активни потребители в момента, съветва организациите да се свържат с потребителите „по техния начин“.
„По-важното е да се свързваме с клиентите си там, където са те, независимо дали става дума за социални мрежи, подкасти, свързани телевизори, свързани коли или друго“, посочи още той.
Уилямс смята, че след първоначалната вълна на дигитална трансформация, днес светът отново се променя, а свидетелство за това е, че над 50% от хората не свалят никакви приложения месечно. „Хората пазят екраните си“, коментира още изпълнителният директор.
Онова, за което новите предприемачи, но и вече утвърдените такива трябва да помислят, е как да създават естествено и ненатрапващо се преживяване на потребителите, което лесно да може да се превърне в навик.