fallback

OLX отчита бум на обявите за имоти

Компанията наблюдава интересни тенденции и при търсенето на хардуер, свързан с биткойн истерията

13:46 | 12.02.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

4% ръст на броя на обявите, 16% ръст на новите потребители и 10% повече продавачи има OLX за 2018 г. спрямо 2017 г. Това разкри изпълнителният директор на OLX България Камен Янкулов на събитие за представяне на годишните резултати на компанията.

Броят на обявите е скочил от 4,09 млн. до 4,25 млн. през миналата година, докато продавачите са се увеличили от 1,8 до 2 млн. души. Общият брой потребители са достигнали 353 386 от 205 536 година по-рано.

При купувачите ръстът е 4%, допълни Янкулов. Въпреки това компанията не разкри данни за финансовото си представяне. 

За Investor.bg Янкулов сподели, че компанията не очаква сериозен ръст на общия брой потребители в рамките на тази година, а по-скоро да нарасне броят на потребителите, които продават в рамките на платформата. Всичко това той отдава на фактори като наличието на Marketplace във Facebook и факта, че хората свикват да предлагат стоки по този начин. 

68% от потребителите в OLX пазаруват в платформата всеки месец, сочи онлайн проучване на фирмата, което показва още, че 30% от потребителите правят покупки веднъж седмично. По-любопитното е, че 45 на сто са похарчили по над 500 лева за онлайн покупки през 2018 г. Почти 20 на сто пък са онези, които са похарчили по над 1000 лева за онлайн търговия.

65% са похарчили поне два пъти повече за онлайн покупки миналата година, допълва проучването.

Като най-силен се очертава сегментът с модните стоки. 54% от потребителите пазаруват модни артикули онлайн, а на второ и трето място се нареждат съответно спортните стоки и такива за бебето и детето.

75% от хората продават онлайн, като най-голяма част от тях предлагат дрехи (41%), спортни стоки (10%), бебешки и детски продукти (6%), електроника (5%).

В съответствие със световните тенденции и OLX наблюдава миграция на потребителите от декстопи към мобилни устройства. С 16 на сто е спаднал броят на новите обяви, публикувани през настолни компютри. За сметка на това тези през мобилното приложение и през мобилната версия на сайта са скочили съответно със 17 и 20%. При декстопа се наблюдава 6% спад на броя нови потребители за 2018 г., докато броят на тези, регистрирали се през приложението е нараснал с 9%, а през мобилната версия на сайта – с 12%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:02 | 13.09.22 г.
fallback