Най-популярната платформа за стрийминг на музика Spotify отчете неочаквана оперативна печалба (EBITDA), въпреки че ръстът на продажбите на компанията е значително под очакванията. Прогнозите за 2019 г. също са помрачени, като очакванията са за загуба в диапазона 200-360 млн. евро.
Оперативната печалба за последното тримесечие на миналата година възлиза на 94 млн. евро при прогнози за загуба от 16 млн. евро. За сравнение, година по-рано компанията бе на загуба от 87 млн. евро, съобщава Ройтерс.
Spotify, чийто приоритет е растежът пред печалбата, отчита ръст на продажбите от 11% през тримесечието на годишна база – значително под очакванията на анализаторите за увеличение от 31%.
Средният приход на потребител се понижава със 7%, като процентът на по-евтини абонаменти нараства и растежът на пазари с относително по-нисък среден доход на потребител изпреварва този с по-висок.
Инвеститорите се опасяват от забавянето в ръста на приходите на Spotify. Продажбите се увеличават с 29% през 2018 г., което е спад спрямо 39-те процента през 2017 г. и 52-та процента през 2016 г.
Услугата има 96 млн. заплатени потребители, откакто започва дейност през 2008 г. в Швеция. Това е почти двойно на броя платени потребители на конкурента Apple Music, който стартира през 2015 г.
Книжата на компанията са поевтинели с 6% от листването си през август на Нюйоркската фондова борса, дърпани надолу от разпродажбите в технологичния сектор от края на миналата година.
Отделно компанията обяви, че ще придобие подкаст фирмите Gimlet Media Inc и Anchor за все още необявена сума.