fallback

LG Electronics отчете слабо тримесечие заради засилващата се конкуренция

Оперативната печалба на компанията за четвъртото тримесечие е спаднала с 80% спрямо година по-рано до 68,5 млн. долара

11:31 | 31.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Южнокорейската технологична компания LG Electronics обяви своя най-слаб тримесечен ръст на печалбата от последните две години, позовавайки се на увеличените разходи за маркетинг и силната конкуренция на пазара на телевизори, съобшава Ройтерс. 

Оперативната печалба на компанията за четвъртото тримесечие е спаднала с 80% спрямо година по-рано до 76 млрд. вона (68,5 млн. долара).

Приходите също отбелязват спад от 7% до 15,8 трлн. вона.

Нарастващите загуби в мобилния бизнес на LG, където компанията има сериозни проблеми, също повлияха на корпоративните резултати.

„Мобилният бизнес на LG изобщо не генерира печалба. На всичкото отгоре високите маркетингови разходи за нейните слабо продаваеми хендсет телефони оказват негативно влияние върху размера на печалбата“, смята Ео Кю Джин, анализатор към eBest Investment and Securities.

Конкуренцията на пазара на телевизорите от висок клас, особено в лицето на китайските компании, както и международните икономически сътресения, замъгляват допълнително перспективите за LG Electronics, твърдят анализаторите.

Още през април 2018 г. компанията намекна, че слабостта на глобалния пазар на смартфони ще забави ръста на нейната печалба.

„Генерирането на ръст на общата печалба на компанията ще бъде предизвикателство заради слабостта на сегмента с дисплеи и спада на рентабилността на мобилния бизнес на фона на нарастващата конкуренция във високия клас устройства“, обяви тогава южнокорейският гигант.         

Стойността на акциите на компанията се понижи с 1,5 на сто след публикуването на отчета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:27 | 10.09.22 г.
fallback