Amazon ще се насочи към бичи пазар през 2019 г., а книжата ѝ могат да покачат цената си с над 20 на сто, сочи нов доклад на Pivotal Research Group, цитиран от CNBC.
В доклада, публикуван днес, анализаторът Браян Уайзър посочва, че очаква цената на акциите на Amazon да достигне 1920 долара до края на годината, което е с около 21% над сегашното им ниво. Тази цена ще доближи оценката на компанията до 1 трлн. долара.
„Въпреки огромния ѝ размер възможностите на Amazon изглеждат неограничени на фона на успешния ѝ опит в капитализирането на потребителските разходи и тези на IT отделите“, пише Уайзър.
Анализаторите твърдят, че Amazon ще продължи да държи по-голям дял от глобалните потребителски разходи, които достигнаха 45 трлн. долара през 2018 г., твърдят от Euromonitor. Уайзър посочва, че платформи като Amazon все повече ще разчитат на физическите си магазини по същия начин, по който традиционните търговци като Walmart и Target се насочват към дигиталните платформи.
„За Amazon ще бъде все по-маловажно дали дадена продажба е извършена частично или изцяло онлайн или в магазин“, пише още той.
Компанията прогнозира, че бизнесът на Amazon с дигитална реклама ще продължи да бъде източник на ръст на приходите, след като се ускори с над 70% през 2018 г. Amazon зае трето място по приходи от дигитална реклама в САЩ през 2018 г., нареждайки се след Google и Facebook, сочат данни на eMarketer.
Pivotal не е единствената фирма, която е оптимист за представянето на Amazon тази година. Почти всички анализатори, анкетирани от Ройтерс, препоръчват покупка на нейни акции.
Според Уайзър основните рискове пред Amazon тази година са регулацията, конкуренцията и забавянето на световната икономика.
През 2018 г. стойността на книжата на Amazon нарасна с 28%, представяйки се значително по-добре от акциите на другите технологични гиганти в лицето на Facebook, Apple и Alphabet.