Американският технологичен гигант Apple публикува огромна реклама на фасадата на хотел, която гледа към Las Vegas Convention Center, където нейните конкуренти Apple и Amazon се очаква да имат силно присъствие на тазгодишното технологично събитие CES, пише CNBC.
Посланието, което покрива13 етажа от сградата, гласи: „Това, което се случва на Вашия iPhone, си остава на Вашия iPhone”, като е добавен URL към уебсайта на Apple, свързан със сигурността.
Въпреки че рекламата на Apple е фокусирана върху телефоните, това е доста по-широко послание за компаниите, с които тя се конкурира в редица индустрии.
Посланието на Apple е ясно: не се опитваме да продаваме данните ви, докато Amazon и Google ползват данните ви, а понякога анонимно, за да се опитват да ви продават неща.
Очаква се Amazon и Google да се представят сериозно на CES. Партньори на двата гиганта, от производители на телевизори до такива за друга електроника, ще представят устройства с гласовия асистент на Google – Assistant, и с този на Amazon – Alexa, вградени в тях. Освен това се твърди, че Google е увеличила тройно присъствието си на CES спрямо миналата година.
Apple може би заема защитна позиция. Нейната колонка HomePod не е толкова популярна като Google Home или Amazon Echo. Данни от ноември на компанията за проучвания Canalys показват, че Amazon и Google имат съответно 31,9% и 20,8% дял от пазара на умни колонки, а Apple дори не попада сред големите играчи в тази сфера.