Дали технологичните гиганти като Google и Amazon наистина са най-подходящите места за откриване на следващото поколение обещаващи предприемачи?
Не и според нови данни, пише Лий Феслър за Quartz.
За изготвянето на своя четвърти годишен анализ за стартъп компании фондът за рисков капитал First Round Capital е проучил 529 основатели на стартъпи в САЩ, предоставяйки им широк набор от въпроси, свързани с предприемаческата действителност.
Сред най-провокативните въпроси, поставени от First Round Capital е бил: „Коя американска компания е най-вероятно да се окаже благоприятна среда за израстване на следващото поколение водещи предприемачи и основатели на нови стартъпи през следващите пет години?“
Въпреки своята кратка, но бурна история, Uber, популярната американска компания за споделено пътуване, която се подготвя да бъде листната на борсата, е най-често срещаният отговор на горепосочения въпрос.
На второ място е поставена софтуерната компания Slack, следвана от дружеството за онлайн разплащане Stripe, платформата за търсене и краткосрочно наемане на жилища Airbnb и компанията за търговия с дигитална валута Coinbase.
Сред първите 11 посочени имена попадат още софтуерната Palantir, притежаваната от Илон Мъск компания за космически полети и технологии SpaceX, дружеството за споделено пътуване Lyft, компанията за споделено офис пространство WeWork и технологичният гигант на Джеф Безос Amazon.
Последната позиция принадлежи на социалната платформа за споделяне на изображения Pinterest.
Както може да се види, Google не присъства сред тези 11 позиции въпреки изградения имидж на подходящо място за изграждане на таланти.
Резултатите от проучването са публикувани през декември миналата година.
Демографски анкетираните са били 17,4% жени, 82,6% мъже, в компании, създадени преди 11 години, с персонал от 6 до 250 човека.
Най-популярните сектори в проучването са предприятията (35,2%), компании, насочени към потребителите (15,2%), финансовите технологии (12,1%) и здравеопазването (10,8%).