fallback

Усилията на Amazon на пазара на хранителни продукти все още не ѝ се отплащат

Броят на хората, пазаруващи хранителни стоки през Prime, се е свил тази година

14:40 | 21.12.18 г.

Amazon.com продължава да се сблъсква с проблеми на достигащия 840 млрд. долара пазар на хранителни продукти, повече от година, след като изненада индустрията с придобиването на Whole Foods за 13,7 млрд. долара, пише Bloomberg.

Броят на членовете на Amazon Prime, които пазаруват хранителни продукти поне веднъж месечно, е намалял през 2018 г. в сравнение с 2017 г., сочат резултатите от годишно проучване сред потребителите, публикувано в сряда от анализаторите на UBS. Спадът е изненадващ, като се има предвид инвестицията на компанията в Whole Foods и експанзията на услугата за доставка в рамките на два часа Prime Now, пишат анализаторите в бележка до инвеститорите.

Отделно проучване на Brick Meets Click установи, че домакинствата, ползващи доставки на хранителни продукти и опцията за взимането им от физически магазини харчат около 200 долара месечно и дават поръчки по-често от онези, които купуват хранителни продукти от Amazon и харчат по 74 долара месечно.

Делът на домакинствата с достъп до онлайн доставки на хранителни продукти и опции за взимането им от място ще достигне 90%, което е повече от 69-те процента през 2017 г., благодарение на големите инвестиции на търговците от всякакви размери, сочи докладът. Това прави услугите на Amazon за доставка на храни много често срещани, твърди Дейвид Бишъп, партньор в Brick Meets Click.

Говорителка на Amazon е отказала да коментира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:05 | 10.09.22 г.
fallback