fallback

Индийският бизнес на Uber отбеляза 1,6 млрд. долара годишни приходи

Компанията наема двама нови служители, които ще ръководят нейното звено за спешен медицински транспорт

20:27 | 05.12.18 г.

Американската компания Uber продаде своя местен бизнес в големи развиващи се пазари като Китай и останалите страни в Югоизточна Азия, но за момента няма никакви признаци, че ще направи същото и в Индия, където местното звено отбеляза 1,6 млрд. долара годишни приходи от договори с нови клиенти, кръстосани и допълнителни продажби, съобщава CNBC. 

В имейл, получен от редакцията на CNBC, главният изпълнителен директор на индийското звено Прадийп Парамесваран споделя пред директорите на компанията, че Uber India е достигнала 1,64 млрд. долара през третото тримесечие на годината.

Парамесваран информира, че компанията ще приключи годината в „най-силната си позиция досега“ и като лидер при споделянето на автомобили в Индия.

По думите му звеното е успяло да удвои своя екип от инженери и планира да повтори това отново през следващите две години в двата големи офиса в Бенгалуру и Хайдарабад.

Индия се явява последният бастион на Uber в Азия. Базираната в Сан Франциско компания похарчи милиарди долари, за да изгради силен бизнес в региона преди да го разпродаде на местни компании.

През 2016 г. Uber продаде китайското си звено на Didi Chuxing срещу 20-процентен дял от своя бивш съперник, а през март тази година компанията отстъпи бизнеса си в още осем държави в Югоизточна Азия срещу 27,5-процентен дял в регионалния лидер Grab.

Пазарът в Индия осигурява на Uber 11% от всички пътувания на клиенти на компанията в световен мащаб.

Според Парамесваран индийското звено е успяло да привлече към платформата Uber Lite 1,5 млн. нови потребители, а броят на хората, използващи Uber Eats в страната е нараснал седем пъти за последните четири месеца.

В същото време стана ясно, че компанията е наела двама нови висши служители, работили в компании в сферата на здравеопазването, които ще помогнат на звеното на Uber, занимаващо се с доставка на медицински продукти, да продължи да се развива.

Първото име е Аарън Кроуъл, дългогодишен здравен консултант, който ще ръководи звеното за спешни медицински превози на Uber, което предлага и транспорт на хора до здравни обекти.

Вторият служител е Дан Тригъб, бивш регионален вицепрезидент на конкурентната Lyft.

Както Uber, така и Lyft залагат на специфичната услуга за транспортиране на лекарства или хора, нуждаещи се от медицинска помощ.

Около 3,6 млн. американци пропускат своите профилактични годишни прегледи всяка година, тъй като им липсват надеждни възможности за транспорт, показват данни на JAMA Internal Medicine.

В повечето случаи разходите от транспортирането се покриват от застрахователите, включително от Medicare и Medicaid.

Очаква се размерът на този тип пазар да достигне 42 млрд. долара до 2024 г., тъй като с напредването на възрастта в по-развитите страни хората натрупват значително състояние.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:44 | 14.09.22 г.
fallback