fallback

ЕС подготвя по-меко предложение за дигиталния данък

Според предложението на ЕК от март държавите от ЕС ще облагат с 3% дигиталния оборот на големи компании като Google и Facebook

21:48 | 31.10.18 г.

Министрите на финансите от Европейския съюз ще обсъждат следващата седмица едно смекчено предложение за общоевропейския дигитален данък, сочи документ, до който е имал достъп Ройтерс.

Целта на новото предложение е правителствата, които са против данъка, да се съгласят с него до края на годината. Според предложението на Европейската комисия от март държавите от ЕС ще облагат с 3 процента дигиталния оборот на големи компании като Google и Facebook, които са обвинявани, че пренасочват печалбите си към страните от ЕС с ниски данъци.

Франция и някои други големи европейски страни настояват за бързо въвеждане на данъка, но по-малки държави като Ирландия и Люксембург са против мярката, страхувайки се, че той ще намали данъчните им приходи.

За да преодолее противопоставянето Австрия, която в момента е председател на ЕС, предлага да бъде въведена точна дата, когато ще приключи налагането на този данък, се посочва в документа.

Данъкът винаги е бил планиран като временно решение за приходите от дигиталните компании, които избягват много данъци благодарение на трансграничния си и виртуален бизнес.

Клауза, предвиждаща автоматично изтичане на срока на действие на данъка, вече е подкрепена от повечето страни членки на ЕС, но досега е свързвана със световно споразумение за данъчна реформа. Според австрийското предложение прилагането на налога може да приключи на точно посочена дата.

Продължителен световен дебат по реформата на облагането с данъци на дигиталните компании не даде резултат, тъй като държавите имат различни становища по въпроса, а понякога се конкурират чрез данъци и други облекчения, за да привличат фирми.

Австрия освен това предлага продажбата на данни на потребителите да бъде изключена от облагането с планирания данък, което е смекчаване на предложението на Европейската комисия.

Само приходите от онлайн реклама и виртуални пазарни платформи ще бъдат обект на новия данък според плана.

Финансовите министри от ЕС ще обсъдят вариантите, предложени от Австрия, на месечното си заседание на 6 ноември в Брюксел.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:06 | 14.09.22 г.
fallback