Netflix обяви, че ще се насочи към дълговите пазари за втори път тази година, в опит да набере още 2 млрд. долара. Целта на видео стрийминг пионера е да инвестира значителни суми в създаването на собствени продукции и в придобиването на съдържание на фона на засилващата се конкуренция, предава Ройтерс.
Ходът, който според компанията цели да финансира широк спектър от дейности, включително плащането за ново съдържание, доведе до спад както на цените на облигациите ѝ, така и на акциите ѝ, тъй като инвеститорите са притеснени от нарастващите разходи за огромни инвестиции, планирани за следващите години.
Главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс бе категоричен за плана на базираната в Лос Гатос, Калифорния, компания да финансира придобиването на съдържание чрез набиране на дълг.
Ходът е бил ясно изразен от Netflix, твърди Джон Маклейн, портфолио мениджър в Diamond Hill Capital, допълвайки, че набирането на средства „има смисъл за нас“.
Netflix твърди, че планира да похарчи 8 млрд. долара за съдържание тази година. Компанията вече е похарчила 6,9 млрд. долара за телевизионни предавания и филми до края на третото тримесечие, което предполага, че ако продължи с този темп, разходите ѝ за 2018 г. вероятно ще са близо 9 млрд. долара.
През април Netflix продаде дълг за 1,6 млрд. долара, след като набра 1,9 млрд. долара през ноември 2017 г., с което общият ѝ дълг достигна 8,4 млрд. долара. По-голямата част от средствата са набрани през последните три години. Нейният дългосрочен дълг, като процент от общия капитал, се е увеличил почти двойно до 65% от края на 2014 г. насам.
Добрите тримесечни резултати, обявени миналата седмица и насърчени от ръста на международните абонати, отново успокоиха притесненията, че лидерът в глобалния стрийминг няма възможност за по-голяма експанзия на развитите пазари, където може да се насочи към масова публика с носещи ѝ по-голяма печалба цени.
Макар че Netflix все още има огромен потенциал на развиващи се пазари като Индия, някои брокери започнаха да насочват вниманието си към особено високите разходи, които тя плаща като компания, за да привлича повече потребители.