Американската технологична компания Apple пуснa онлайн инструмент за потребителите в САЩ и няколко други страни, чрез който да свалят, сменят или изтриват всичките данни, които производителят на iPhone е събрал за тях.
Apple е обновила своя уебсайт, свързан с опазването на данните, който беше представен по-рано тази година за потребителите в Европейския съюз (ЕС) в отговор на Общия регламент за опазването на личните данни, GDPR. Сега Apple ще позволи на потребителите в САЩ, Канада, Австралия и Нова Зеландия да виждат и свалят цялата информация, която Apple е събрала за тях. Освен това им дава по-прост начин да направят промени в данните, да изтрият перманентно Apple акаунтите си или да ги спрат.
Преди това Apple предлагаше тези функции на различни места, но ги събра на едно място във връзка с промените в регулацията в Европа. Тя планира да пусне същия инструмент по целия свят до края на годината.
Устройствата на Apple като iPhone и Apple Watch събират детайлна информация за потребителите, като това на кого изпращат антибиотици, на кого звънят или пишат съобщения. Събират се дори биометрични данни, като такива за пулса и пръстови отпечатъци. Но практиката на Apple е да събира максимално данните на самото устройство и да я криптира с паролите на потребителите. Това значи, че компанията няма достъп до данните.
Apple се опитва да използва подхода си към опазването на личната информация в свое бизнес предимство спрямо конкурентите си от технологичната индустрия, а главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че Apple “не би била в подобна ситуация“ като Facebook по-рано тази година, след случая с Cambridge Analytica.
Въпреки фокуса си върху това да пази информацията в устройствата Apple събира и съхранява известно количество данни за своите потребители. С промените в своя уебсайт тази сряда, те се опитва да обясни по-добре това. Така например тя събира данни за навиците на четене на потребителите, за да подобри своите предложения в приложението Apple News, но твърди, че информацията се свързва с анонимен четец, а не с личен профил, и не е свързана с други услуги.
Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!