Разширяването на китайското влияние в широк спектър от технологични области доведе до по-близки отношения между Wall Street и стартъпите от страната, пише VentureBeat.
През първите тримесечия на 2018 г. китайските компании са изпреварили американските по първични публични предлагания в САЩ.
Тенденцията продължава през третото тримесечие, когато 10 китайски технологични компании са се листнали в Съединените щати в сравнение с едва четири от САЩ, сочи доклад на Renaissance Capital.
Като цяло това подхранва едно силно тримесечие за технологичните IPO-та. Тези общо 14 първични публични предлагания са набрали 4 млрд. долара, или около пет пъти повече, отколкото технологичните IPO-та през същия период година по-рано.
В САЩ листванията са водени от Eventbrite и SurveyMonkey, които записаха силни дебюти. Но те бяха засенчени от група компании от Китай.
Според Renaissance 10-те китайски IPO-та са най-големият брой подобни листвания на американските пазари от второто тримесечие на 2014 г.
Китайските дебютиращи на борсата играчи са водени от приложението за електронна търговия Pinduoduo, което е набрало 1,6 млрд. долара. Сред най-добре представящите се нарежда и стартъпът за електромобили и автономни коли Nio.
За първите девет месеца на година са осъществени общо 23 китайски първични публични предлагания – брой, който надминава годишния за 2010 г. например.
Тъй като са предвидени още няколко китайски IPO-та за четвъртото тримесечие, Reneissance твърди, че очаква страната да отбележи още по-голям напредък тази година, макар че и американските фирми се очаква да ускорят ръста си в това отношение през новото тримесечие.