fallback

Airbnb удари на камък с кампания за Великата китайска стена

Компанията предлагаше на четирима свои потребители да отседнат в една от охранителните кули на китайската забележителност

13:07 | 09.08.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Американската услуга за краткосрочно отдаване под наем Airbnb удари на камък заради най-новата си маркетингова кампания в Китай, след като регулаторите се противопоставиха на промоция, предлагаща отсядане във Великата китайска стена, съобщава Ройтерс.

Базираната в Сан Франциско компания миналата седмица позволи на потребителите в Китай да се конкурират за четири места за отсядане в една от охранителните кули на Великата китайска стена.

Местна комисия по културата обаче заяви по-рано тази седмица, че не подкрепя кампанията, тъй като не съответства на плановете за опазване на стената, която е част от световното културно наследство на ЮНЕСКО.

В свое изявление Airbnb заяви, че е отменила кампанията и разбира и уважава позицията на правителството. Компанията добави, че „инициирането на кампанията се базира на месеци комуникация и съгласие“.

Културната комисия на района Йенцин обаче заяви в профила си в Weibo в понеделник, че не е получавала или одобрявала молба от Airbnb. Местните медии съобщиха за ситуацията в четвъртък.

Великата китайска стена е сред 28-те обекта в последния кръг от конкурси на компанията, която предлага и възможности за отсядане в Големия бариерен риф в Австралия, бейзболното игрище Фенуей Парк в Бостън и Парижките катакомби.

Airbnb заяви, че работи по „серия други изживявания и инициативи, които представят Китай като дестинация“.

Това не е първият път, в който Airbnb има сблъсък с властите в Китай. По-рано тя трябваше да спира услугите си при политически чувствителни събития и да следва строги регулации, тъй като индустрията с настаняване в собствени жилища остава недобре дефинирана в Китай.

Миналата година компанията заяви, че ще започне да разкрива информация за домакините пред държавните агенции в съответствие с правилата, които изискват от гражданите и туристите да регистрират адресите си в полицията до 24 часа след пристигането им в Китай или отсядането им в хотел.

Airbnb разширява бизнеса си в Китай и се надява да насърчи растежа в най-населената страна в света. Миналата година компанията заяви, че ще увеличи над три пъти работната си сила и ще удвои инвестициите си в региона.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:18 | 08.09.22 г.
fallback