Американската технологична компания EBay не успя да изпълни прогнозите на анализаторите за приходите си за второто тримесечие след разочароващо представяне на онлайн магазина ѝ за билети StubHub, което накара гиганта в електронната търговия да снижи прогнозата за резултатите си през третото тримесечие, предава Ройтерс.
Акциите на компанията понижиха цената си с 5 на сто до 36 долара по време на следборсовата търговия.
EBay обясни, че причината за лошото представяне на билетната услуга са по-малкото големи спортни събития в САЩ. Дори и така приходите на StubHub са нараснали с 4% до 246 млн. долара - най-слабият растеж от второто тримесечие на 2017 г. насам.
Главният изпълнителен директор Девин Уениг заяви, че не очаква ситуацията с продажбите да се подобри през втората половина на годината.
Главният финансов директор Скот Шенкел също обясни, че по-силният долар ще засегне приходите със 150 млн. долара за цялата година.
EBay намали годишната си прогноза, като очаква приходи в диапазона 10,75-10,85 млрд. долара спрямо оценка за 10,9 до 11,1 млрд. долара по-рано. Анализаторите очакват приходи от 10,95 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
Приходите за третото тримесечие се очаква да бъдат между 2,64 и 2,69 млрд. долара, като и те няма да изпълнят очакванията на анализаторите за 2,73 млрд. долара.
EBay се хвали с рекламните брандове в платформата ѝ и разработва по-лек формат, за да се конкурира по-добре с играчи като Amazon.com, но усилията ѝ бяха засенчени от слабия растеж на StubHub.
Онлайн търговецът залага на инициативи като групови предлагания – начин, по който купувачите намират търсени от тях стоки по-бързо, както и опростен процес на разплащане, за да привлече повече онлайн купувачи.
Базираната в Сан Хосе, Калифорния, компания има 175 млн. активни потребители в глобален мащаб за второто тримесечие в сравнение със 171 млн. за първото тримесечие.
Брутният обем на стоките ѝ (стойността на продуктите, които е продала през уебсайта си) е нараснал с 10,4% до 23,63 млрд. долара.
Като се изключат някои еднократни ефекти компанията бележи печалба от 53 цента на акция през второто тримесечие, завършило на 30 юни. Приходите са нараснали с около 9 на сто до 2,64 млрд. долара.
Средната прогноза на анализаторите беше за 51 цента на акция при приходи от 2,66 млрд. долара.