Тайванският производител на смартфони HTC заяви, че приходите от продажбите му са се свили с близо 68 на сто през юни – най-големият спад от повече от две години. Всичко това подчертава, че компанията продължава да губи клиенти, на фона на засилващата се конкуренция, предава Ройтерс.
Някога любимата компания на потребители и инвеститори, HTC загуби позиции с появата на играчи като Apple, Samsung Electronics, а по-късно и на китайската Xiaomi.
HTC заяви, че приходите ѝ от продажби за юни са спаднали до 2,2 млрд. тайвански долара (72 млн. долара) от 6,9 млрд. тайвански долара година по-рано, и 2,45 млрд. тайвански долара през май.
"Във високия клас продажбите на техните флагмани тази година са по-бавни от очакваното, което води до по-малък пазарен дял“, коментира анализатор от компанията за пазарни проучвания Trendforce, който предпочита да остане анонимен.
По думите му в останалите сегменти устройствата на компанията не предлагат нови спецификации, които да привличат потребителите и съответно да се отразяват на продажбите.
Trendforce очаква HTC да пуска нови модели през по-големи интервали тази година, като оценява, че производственият обем за 2018 г. е под 2 млн. бройки.
Миналата седмица HTC обяви, че планира да съкрати близо една четвърт от работната си сила в глобален мащаб, или 1500 места, като предимно ще бъдат засегнати служителите в нейния завод в Тайван.
Книжата на HTC са понижили стойността си с близо 30 на сто от началото на годината.