Дигиталната видео платформа YouTube заяви, че потребителите, които качват видеа и които имат над 100 хил. последователи, могат да създадат платени абонаментни клубове в услугата. Това е една от редицата нови функции, които имат за цел да помогнат на платформата и нейните потребители да диверсифицират източниците си на приходи след една турбулентна година, предава Ройтерс.
Google заяви, че инвестира в намаляването на зависимостта от рекламодателите, които дават милиарди долари годишно, но все повече не искат да се асоциират с определено съдържание.
Някои създатели на видеа отбелязаха рязък спад на печалбата миналата година, когато YouTube ограничи къде могат да се появяват реклами. Нови инструменти като членство в клубове и разширени продажби на мърчъндайз ще дадат на видео продуцентите по-голям контрол над техния бизнес, обясни Рохит Даван, старши директор продуктов мениджмънт в YouTube.
Той отказа да определи колко ще е инвестицията, която YouTube нарича „алтернативна монетизация“. Но коментира, че платформата ще задържа 1,50 долара всеки месец от всяко членство, което струва 5 долара.
Алтернативната монетизация е голяма тема за екипа на YouTube, който си общува със създателите на видеа тази седмица на VidCon, събитие, което се проведе в Калифорния. Facebook също разшири опциите за генериране на приходи от създателите на видеа през тази седмица.
Целта на YouTube е да разработи пакет от софтуер за създатели, за да позволи управляването на връзките с феновете и други инструменти, като възможности за изпращане на лични видеа за рожден ден до членовете, посочва Даван.