Един на всеки петима потребители в Европейския съюз (ЕС) е пазарувал, използвайки гласов асистент, като Alexa на Amazon.com, или чатбот - практика, която се очаква да става все по-популярна в следващите години, сочи проучване на Mastercard, цитирано от Bloomberg.
Този тип търговия, при който потребителите купуват като говорят с устройство с изкуствен интелект, ще генерира 40 млрд. долара, или 6% от всички онлайн разходи в САЩ през 2022 г., обяви Mastercard. Според нейното проучване 21% от живеещите в ЕС са пазарували, 16% са правили разплащания, а 7% са извършвали банкови операции, използвайки гласови или текстови асистенти.
Промените в потребителското поведение се случват, докато технологичните гиганти като Google, Amazon и Apple, се състезават кой да доминира на пазара на умни говорители, считан за бъдещето на търговията. Ръстът на покупките чрез гласови команди е потенциална заплаха и за борещите се с проблеми физически магазини, които бяха засегнати от растежа на онлайн търговията.
"Гласът предлага уникална възможност бизнесът да предлага по-бързи, по-лесни и по-добри услуги", коментира Ан Кърнс, заместник-председател на базираната в Ню Йорк Mastercard.