Оптимизмът за възможностите, идващи от бизнеса с услуги на Apple, е прекален, твърди компания от Wall Street, цитирана от CNBC.
Maxim Group понижи рейтинга си за акциите на компанията до „задръж“ от „купувай“, като прогнозира, че бизнесът на Apple с абонаменти ще разочарова инвеститорите.
Приходите от абонаментни услуги няма да са толкова високи, тъй като подходът на компанията е насочен към цялата ѝ екосистема, „особено към услугите, при които вече има установени оператори“, коментира Нихал Кокши от Maxim Group.
"Вярваме, че бизнесът с абонаменти на Apple е узрял и ще генерира оперативен марж, съответстващ на сегашния среден марж на компанията от приблизително 25%, с известен риск в дългосрочен план оперативният марж да бъде по-нисък“, допълва той.
Анализаторите намалиха очакванията си за цената на акциите на Apple от 204 на 200 долара.
Чокши посочва, че прогнозите на Wall Street задългосрочните оперативни маржове на големите компании, които разчитат на абонаменти, като Spotify, Dropbox и Netflix, варират между 4 и 20 на сто.
Apple не е отговорила веднага на запитванията за коментар по темата.