Технологичната компания Sony ще положи усилия да увери инвеститорите, че миналогодишната ѝ рекордна печалба не е била еднократно явление. Това обяви новият мениджмънт на компанията, след като японският конгломерат прогнозира спад на резултатите за тази година заради силната йена, предава Ройтерс.
Продължителното завръщане на Sony към рентабилност достигна връх през фискалната година, завършила в края на март, под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Казуо Хираи. Той постигна това като насочи бизнеса от потребителска електроника с нисък марж към видео игрите и създаването на сензори за смартфони.
Показвайки одобрението си, инвеститорите изстреляха цената на акциите на Sony до рекордни върхове.
След управлението на Хираи властта премина в ръцете на Кенехиро Йошида, който поема ръководството в момент, в който глобалните продажби на смартфони започват да се забавят, а конзолата PlayStation 4 на Sony е близо до края на обичайния цикъл на живот на игровите конзоли.
“Ще работим, за да запазим високото ниво на печалбата, така че миналогодишната ни рекордна печалба да не е еднократно явление”, коментира главният финансов директор Хироки Тотоки в рамките на първото си обявяване на резултати, откакто е на поста.
Компанията прогнозира оперативна печалба от 670 млрд. йени (6,13 млрд. долара) за годината до март. Това ще е с 8,8% по-ниско от миналогодишната печалба, която успя да надмине предишния връх от март 1998 г.
Средната прогноза на 23 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, бе за 765 млрд. йени.
Sony заяви, че очаква печалбата на нейния бизнес с чипове да спадне с 39% заради забавянето на търсенето на смартфони и силната йена, която оказва натиск върху печалбата в други валути. Бизнесът с чипове доставя компоненти на производители на телефони като Apple.
“Растежът на търсенето на сензори за изображения ще се забави в близко бъдеще, докато пазарът на смартфони съзрява”, коментира Тотоки. “Но в средносрочен и дългосрочен план очакваме допълнителен растеж заради приложението на сензорите в други сегменти, като автоматизацията на заводите и автомобилите”.
Печалбата на Sony от игри е нараснала със 7 на сто, а високомаржовият бизнес с онлайн софтуер е компенсирал забавянето на продажбите на конзолата, която беше пусната на пазара в края на 2013 г.
Тъй като игровите конзоли биват обновявани на всеки 5 до 7 години, един от основните приоритети на новия главен изпълнителен директор ще е да разработи наследник на PlayStation 4.
Йошида ще бъде натоварен с това да възвърне репутацията на Sony на иноватор след години на преструктуриране на бизнеса. Като знак за намеренията си през януари Sony пусна отново на пазара кучето робот Aibo. Това се случи над десетилетие, след като иновативният проект беше стартиран.