fallback

Музикалното бъдеще на Apple

Apple Music привлича повече потребители, но не е фактор във финансово отношение

15:30 | 07.05.18 г.

Пътят на Apple към върха на класациите в музикалния бизнес си има солена цена, пише Wall Street Journal.

Най-голямата компания в света по пазарна капитализация в момента има над 40 млн. плащащи абонати на своята едноименна стрийминг услуга, сочи вътрешен имейл, в който също така се посочва назначаването на нов ръководител на този бизнес. Това е ръст от 11% спрямо броя, който компанията сподели преди два месеца.

Apple скъсява разликата в глобалната база от потребители между себе си и Spotify.

Музиката се превърна в ключова част от важния сегмент с услуги на Apple, на който компанията разчита в момент, в който бизнесът ѝ с iPhone съзрява. В действителност Бен Шахтър от Macquarie Capital оценява, че Apple Music има средно 40% годишен растеж през последните три години, което я прави най-бързо растящата част от бизнеса с услуги на компанията.

Проблемът е, че музикалният стрийминг не е печеливш бизнес, тъй като по-голямата част от приходите от слушанията трябва да бъдат платени на правоносителите. Шахтър твърди, че брутният марж на Apple е около 15 на сто. Това е под 24% марж, които Spotify прогнозира за тази година. Но дори и маржовете на музикалния бизнес на Apple да са равни на тези на нейния конкурент, те остават доста под това, което компанията изкарва от продажбата на приложения, създавани от други разработчици. Шахтър посочва, че в този сегмент брутният ѝ марж е около 90%.

С други думи, въпреки че музиката може да е ключов компонент за растежа на Apple, тя е доста по-назад във финансов план.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:11 | 14.09.22 г.
fallback