Когато става дума за спазване на законите, защитаващи личната информация, американците имат по-малко доверие към Facebook, отколкото към други технологични компании, Това сочи проучване на Reuters/Ipsos, което беше публикувано през уикенда, пише Statista.
Facebook е погълната от поток от критики, след като стана ясно, че компанията за политически консултации Cambridge Analytica е събрала и използвала личната информация на 50 млн. потребители на социалната мрежа. Facebook се опитва да възстанови своя силно опетнен имидж, а главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се извини публично. Ако се съди по резултатите от анкетата, социалната мрежа определено има да свърши доста сериозна работа, за да си върне доверието на потребителите.
Проучването сочи, че само 41% от американците вярват, че Facebook спазва законите за поверителност на данните в САЩ, далеч по-малко, отколкото вярват на други компании, за които се знае, че събират подобна чувствителна информация. 66 на сто от респондентите твърдят, че вярват на Amazon, 62% - на Google, а 60% се доверяват на Microsoft. Apple и Yahoo! също изпреварват Facebook. Проблемът с доверието на потребителите не единственото главоболие на социалната мрежа напоследък.
Федералната търговска комисия на САЩ заяви, че разследва фирмата, за да установи дали тя „не е успяла“ да защити личните данни на потребителите. Според бивши служители на комисията социалната мрежа може да бъде наказана сериозно, ако бъде установено, че е нарушила или не е успяла да изпълни законовите изисквания. Глобата може да достигне 40 хил. долара за нарушение, а това може да означава сума до 2 трлн. долара.