Най-голямата музикална стрийминг услуга в света Spotify очаква приходите ѝ да нараснат с 20-30% тази година, след като валутните колебания забавят темпа на растеж от 2017 г. Новините бяха обявени от компанията в момент, в който тя се подготвя за дългоочакваното си първично публично предлагане през следващата седмица, предава Ройтерс.
Шведската компания заяви, че очаква приходите ѝ за 2018 г. да достигнат диапазона между 4,9 млрд. и 5,3 млрд. евро, което ще представлява забавяне от 39-те процента растеж, които отбеляза през 2017 г., когато сключи по-добри лицензионни сделки с големите звукозаписни компании.
За първото тримесечие компанията прогнозира 1,10 млрд. -1,15 млрд. евро приходи, с 22-27% повече спрямо година по-рано.
Spotify отбелязва пробив за европейската технологична стартъп екосистема като първата компания от десетилетия, която ще се отличи и ще защити своята ниша - стрийминга на музика, спрямо американските гиганти Apple, Amazon и Google.
Книжата на Spotify Technology ще започнат да се търгуват на борсата в Ню Йорк на 3 април в рамките на необичайно директно листване, което дава възможност на сегашните инвеститори и на служителите да продават своите акции. Компанията излиза на борсата без директната подкрепа на традиционните поематели - рецепта за потенциална висока волатилност при ранната търговия.
Компанията е оценена на около 20 млрд. долара на база на частните трансакции на сегашните акционери и служители към февруари, сочат документи на компанията.
Ако не успее да изпълни прогнозите през първите си няколко тримесечия като публична компания, Spotify ще намали шансовете си за по-нататъшно набиране на капитал, коментира Стив Лондон, партньор в Pepper Hamilton. “Spotify знае това и съм сигурен, че техните прогнози са много достижими и не включват риск“.
Все още негенериращата печалба Spotify, чийто приоритет е бързият растеж, а не печалбата, твърди, че очаква да достигне между 73 и 76 млн. плащащи абонати този месец, близо два пъти повече от тези на най-близкия ѝ конкурент Apple. За цялата година тя има за цел да достигне 92 до 96 млн. премиум потребители, което представлява растеж от 33 на сто.
Освен това компанията очаква през март броят на активните потребители месечно да е 168 до 171 млн. души, включително тези, които използват безплатната услуга с реклами. Това е над отчетените 157 млн. в края на миналата година. Компанията иска да достигне 198 до 208 млн. активни потребители до края на годината.
Оперативната загуба би трябвало да се свие през 2018 г. и ще е в диапазона 230-330 млн. евро, обяви Spotify, включително 35-40 млн. евро разходи по първичното публично предлагане.
Очаква се брутният марж за първото тримесечие да нарасне до около 23-24% от 21% за миналата година, а за 2018 г. да достигне 23-25%. Това обаче е доста под дългосрочната ѝ цел за 30-35%.