Компанията за споделено пътуване Uber обяви, че ще продаде своя бизнес в Югоизточна Азия на базирания в Сингапур свой конкурент Grab, пише CNBC, позовавайки се на изявления на двете фирми.
Сделката ще доведе до сливане на бизнеса със споделени пътувания и доставки на храна с операциите на Grab. Базираната в Сан Франциско компания ще придобие 27,5% дял от Grab, а главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи ще се присъедини към борда на компанията.
Grab обяви, че ще разшири своя бизнес с доставки на храни GrabFood, който вече оперира в Индонезия и Тайланд, а сега ще се насочи към Сингапур и Малайзия след сливането с Uber Eats.
Приложението на Uber ще е активно още две седмици, за да даде на шофьорите възможност да се прехвърлят в платформата на Grab, а приложението Uber Eats ще работи до края на май.
За трети път Uber продава или слива свой бизнес с друг извън САЩ. Преди това тя продаде китайския си бизнес на конкурента си в превозите Didi Chuxing, а след това сля операциите си в Русия и съседни страни с тези на местната технологична компания Yandex.
В имейл до служителите на Uber Косровшахи заяви, че Uber не е поела по пътя към консолидацията.
"Нормално е да питате дали стратегията ни не е към консолидация, като се има предвид, че това е третата подобна сделка след Китай и Русия, а сега Югоизточна Азия. Отговорът е не", написа той.
"Една от потенциалните опасности за нашата глобална стратегия е, че се впускаме в прекалено много битки на много фронтове и с много конкуренти", допълни той.
В имейла Косровшахи обясни, че сделката с Grab поставя Uber в позиция да се конкурира, имайки реален фокус. Освен това компанията ще има по-голяма тежест на основните си пазари.
По думите на изпълнителния директор около 500 служители на Uber в Югоизточна Азия ще се преместят в Grab. Говорител на Uber коментира, че част от служителите ще останат част от операциите на Uber в Азиатско-тихоокеанския регион и не са планирани съкращения като част от сделката.