Когато човек влезе в един банков офис, всички хора наоколо се намират в едно напълно открито пространство и се говори за лични неща, които по принцип са строго конфиденциални. Не е редно всички клиенти в един офис да разбират, докато чакат или докато са обслужвани, кой какви сметки има, с какви валути и салда. Това казва изобретателят Калин Кузманов, който предлага дигитална стая за обслужване (Digital Service room), която да реши проблема.
Според него разработката му ще спре практиката други клиенти да чуват лична информация. Ще се намали и използването на хартия, което означава по-малко изсечени гори.
Стаята по думите му може да се разработва и за учебни заведения, училища и за военната сфера и е вече регистрирана в Патентно ведомство.
Разработени са два варианта за банките - със служител и self service. Във втория вариант клиентът ще се обслужва сам чрез дигитални устройства в стаята. Необходими са монитор, проектор (може с 3D изображения), видео стена с информационни продукти. Предвидена е роля и за изкуствен интелект.
„Така банките могат да намалят служителите във фронт офиса и да ги използват за по-сложни операции. Но ще трябва да обособят пространство, където клиентът да остане сам“, каза пред Investor.bg Калин Кузманов.
Виртуалната стая може да се прилага във всички видове институции, където се обслужват клиенти, и да се обучават военнослужещи, казва Кузманов. Това е дигитална стая и може да се изобрази на практика всичко, дори и да се симулира космически кораб и полет в Космоса.
Сега изобретателят търси компания, която да реализира проекта.
Калин Кузманов и роден през 1986 г. Завършил е бакалавърска степен в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и магистърска степен по „Финансов мениджмънт“ в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ в Свищов. Специализирал е PR Strategy management в Ню Йорк.