Китайският технологичен гигант Xiaomi е надминал целта си за приходи в размер на 100 млрд. юана (15,8 млрд. долара) за 2017 г. още преди края на годината, коментира един от директорите на компанията, цитиран от CNBC.
През януари 2017 г. главният изпълнителен директор Лей Дзюн заяви, че компанията има за цел да генерира годишни приходи за 100 млрд. юана – цел, която фирмата е изпълнила с лекота.
"Да, ние постигнахме успешно целта си още през октомври-ноември“, коментира Уан Сян, старши вицепрезидент и ръководител на международния бизнес на Xiaomi.
Уан не разкрива колко са приходите на компанията за миналата година или каква е целта за 2018 г.
"Можем да генерираме много повече от 100 млрд. юана през 2018 г.“, заяви Уан.
Миналата година беше първата в историята на компанията, в която тя е събрала приходи от 100 млрд. юана, а с това успя да преобърне бизнеса си след проблемите от 2016 г.
Xiaomi често е наричана „китайският Apple”. Тя стартира като производител на смарфони, продавайки устройства с много добри спецификации на по-ниски цени от конкурентите си. Но през 2016 г. компанията се сблъска с огромна конкуренция от страна на по-евтините предложения на конкуренти като Oppo и Vivo.
В писмо до служителите в началото на 2017 г. главният изпълнителен директор дори призна, че компанията се е разраснала „прекалено бързо“. Освен това обаче той заяви, че компанията е направила „значителни корекции“, така че бизнесът ѝ да расте и в бъдеще. Изглежда тези решения са се отплатили.
Xiaomi е била четвъртият производител на смартфони по пазарен дял през четвъртото тримесечие на 2017 г. и дори е увеличила продажбите на свои устройства, докато целият пазар се е свил за първи път в историята според данни на Gartner.
През последните години гигантът, който е оценен на около 46 млрд. долара, разширява своя отпечатък извън Китай. В събота той отвори своя трети физически магазин в Испания, за да се опита да насърчи присъствието си в Западна Европа. Освен това той открива нови магазини на други ключови пазари като Индия и Китай и се фокусира върху нови продукти – от умни колонки с изкуствен интелект до нови телевизори. Идеята на всичко това е да помогне на компанията да диверсифицира бизнеса си.