Датската стартъп компания Falcon.io, която помага на бизнеса да управлява присъствието си в социалните мрежи и платформите за изпращане на съобщения, придобива българо-датската компания Komfo, разработваща софтуер за маркетинг в социалните медии, пише TechCrunch.
Тя купува компанията от лидера в сферата на софтуера за онлайн маркетинг и управление на уеб сайтове Sitecore, мажоритарният дял от който пък беше придобит от EQT за 1,1 млрд. долара през 2016 г.
Falcon.io не разкрива условията на сделката, заяви генералният директор и основател на компанията Улрик Бо Ларсен. Той каза само, че компанията е придобила Komfo извън балансовата част на отчета си. Falcon.io се превърна в един от най-големите европейски конкуренти на компании като канадската Hootsuite и американската Sprinklr, помагайки на различни по размер бизнеси да управляват присъствието си в социалните мрежи.
Сред 1500-те ѝ клиенти са Carlsberg, Toyota, William Grant & Sons, Founders Entertainment, IWC Watches и Coca-Cola. До момента бизнесът на компанията е бил толкова силен, че не се е налагало да набира допълнително финансиране извън 40-те млн. долара, получени преди сделката.
Голяма част от бизнеса на Falcon.io до момента бе свързан с маркетинга и в известна степен с рекламата, но придобиването на Komfo ще засили уменията ѝ в анализите и присъствието на рекламата. По-голямата цел на компанията по думите на Ларсен е да се превърне в хъб за всичко, което искат социалните мрежи на една компания от дадена платформа.
„Беше удоволствие да работим и да си партнираме с Komfo в последните години и пожелаваме на екипа всичко най-добро в по-нататъшното им пътуване“, съобщи в комюнике Расмус Малта-Смит, вицепрезидент по стратегическите проекти в Sitecore.
Предлагането на хъб за управление на няколко мрежи и функционалности е много важно, защото най-големите платформи, например Facebook и Twitter, също се стремят да предлагат някои от тези услуги директно, създавайки друга форма на конкуренция.
Другата важна тенденция, която очертава сделката, е променящото се лице на Facebook и другите социални мрежи по отношение на приоритетите на тези компании за потребителите и бизнеса си. При Facebook, например, има цялостен стремеж компаниите да плащат, за да промотират публикациите си.
От гледна точка на Twitter, компанията планира да накара третите страни, които разчитат на нейни данни за собствените си услуги, да плащат повече, тъй като се опитва да изгради и затвърди по-диверсифицирани потоци от приходи от данни.
Това неизбежно ще има вторично въздействие върху начина, по който бизнесът ще използва тези сайтове, и върху ролята, която посредници като Falcon.io, Sprinklr или Hootsuite ще играят. Една от големите области за растеж изглежда са услугите за изпращане на съобщения.
„Виждаме, че вниманието се измества от News Feed във Facebook към други неща и това до голяма степен са каналите за изпращане на съобщения“, заяви Ларсен. „Дори на мен ми беше необходима повече от седмица, за да инсталирам приложението за Facebook на телефона си, докато Messenger и Instagram бяха първите, които добавих. По отношение на Falcon.io, ние опитваме да направим промени, за да създадем нови вълнуващи преживявания“, допълни той.