Японският конгломерат SoftBank Group Corp. работи съвместно с Nomura Holdings по подготовката на първично публично предлагане (IPO) на телекомуникационния си бизнес в Япония, с което компанията може да набере над 2 трлн. йени (19 млрд. долара), съобщава Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.
SoftBank обмисля да насочи предлагането към индивидуални инвеститори в Япония, а Nomura съветва компанията по въпроси като стратегията за разпределяне на акциите, корпоративното управление и документацията, които са необходими за листване на Токийската фондова борса.
Базираната в Токио компания все още не е избрала посредник по процедурата за IPO, което може да се превърне в най-голямото предлагане в страната след листването на NTT DoCoMo Inc. през 1998 г. За важната координираща роля по процедурата Nomura вероятно ще бъде изправена пред конкуренция от глобални фирми, включително Goldman Sachs Group.
Говорителите на Nomura и SoftBank са отказали да коментират.
Още в началото на февруари лидерът на японската корпорация SoftBank Group Масайоши Сон разкри, че планира първично публично предлагане на телекомуникационните операции на организацията в Япония. С това той подсказа начина, по който ще се развива неговата бизнес империя, както и факта, че ще се фокусира повече върху инвестиции в стартъпи като Uber Technologies.
SoftBank обяви плана си за първично публично предлагане заедно с финансовите си резултати, които се оказаха под очакванията на анализаторите.
Оперативната печалба е достигнала 274 млрд. йени (2,5 млрд. долара) през периода, завършил през декември, обяви базираната в Токио компания. Това е под средната прогноза на анализаторите за 293 млрд. йени. Приходите от продажби са достигнали 2,4 трлн. йени (22,4 млрд. долара), надминавайки прогнозата за 2,3 трлн. йени.