Facebook, Google и други онлайн платформи ще се сблъскат с по-стриктна регулация на политическата реклама, става ясно от предложение, което ще бъде разгледано от Федералната избирателна комисия (FEC) в САЩ, предава Bloomberg.
Предложението, което дойде от демократите, и по-конкретно от Елън Уайнтрауб, ще изисква онлайн рекламите да имат същите условия по отношение на спонсорите, както радио, телевизионните и печатните реклами. Комисията ще разгледа рамката на следващото си публично заседание на 8 март.
Ходът идва, след като технологичните компании се сблъскват с все повече критики във Вашингтон, свързани с редица неща – от опасения за пазарната им доминация до това, че са използвани за трафик на деца.
Конгресът проучва как руснаци са използвали социалните мрежи, за да повлияят на изборите за президент на САЩ през 2016 г. Новите предложения, които предстои да се гласуват, ще изискват компании като Facebook и Google да разкриват информация за спонсорите на политическите реклами в уебсайтовете им, включително и колко пари са похарчили за целта и към каква аудитория са насочени рекламите.
Въпреки че предложението на Федералната избирателна комисия ще се прилага за кампании, политическите партии и други организации, които се опитват да повлияят на изборите, технологичните компании също ще бъдат засегнати.