Докато Spotify все повече се доближава до първичното си публично предлагане, Apple също прави стъпка, за да засили музикалните си услуги. Според източници на TechCrunch компанията е напът да придобие Shazam – популярното приложение за разпознаване на музика и песни.
Изданието казва, че според информацията сделката ще бъде сключена още тази седмица и ще бъде обявена в понеделник, макар че това може и да се промени.
Един от източниците казва, че сумата по сделката ще е деветцифрена, а според друг е за около 300 млн. паунда (400 млн. долара). Във всеки случаи сумите са по-ниски от оценката на компанията за 1,02 млрд. долара, която тя получи след последния си кръг от финансиране през 2015 г.
Общо Shazam е привлякла финансиране за 143,5 млн. долара от инвеститори като Kleiner Perkins, London’s DN Capital, IVP и стратегическите инвеститори Sony Music, Universal Music и Access Industries (която притежава Warner Music).
Shazam последно отбеляза, че е била сваляна над 1 млрд. пъти, но това бе през септември 2016 г., което означава, че цифрите вероятно вече са по-високи.
В света на приложенията обаче подобни данни не винаги означават печалба. През септември 2017 г. Shazam обяви приходи за 40,3 млн. паунда за фискалната 2016 г., възстановявайки се от спадове през 2014 и 2015 г. Загубата ѝ преди данъците за 2016 г. е от 4 млн. паунда, което все пак е доста под загубата за 16,6 млн. паунда за финансовата 2015 г.
Главният изпълнителен директор Рич Райли отбеляза по-рано тази година обаче, че целта е работа на или почти рентабилност, докато компанията продължава да расте. Той подсказа още, че в резултат на това компанията вероятно ще се превърне в цел за придобиване.
TechCrunch са поискали коментар и от двете компании, но засега не са получили такъв.