fallback

"Магазинът на бъдещето" на Amazon е почти готов за прайм тайм

Компанията е работила по отстраняване на техническите проблеми и грешки

20:30 | 15.11.17 г.

През последната година служителите на Amazon са тествали Amazon Go – експерименталният ѝ магазин в Сиатъл. Идеята е, че мястото позволява на потребителите да се разхождат, да избират продукти и след това да плащат за тях, без да се налага да чакат на опашка при касиер. Amazon е наясно с механиката, но магазинът разчита на мобилно приложение и сензорни технологии, каквито се ползват при самоуправляващите коли, за да се разбира кой какво купува, пише Bloomberg.

Служителите са се опитали да измамят технологията. Един ден трима души от Amazon са облекли яркожълти костюми на Пикачу и са обикаляли магазина, заграбвайки сандвичи, напитки и снаксове. Алгоритъмът ги е хванал, твърди източник, запознат със случилото се. Системата правилно е засякла служителите и е таксувала акаунтите им в Amazon, макар че самите хора са били скрити зад жълтите костюми.

Amazon Go представлява най-амбициозният проект на Amazon, който може да трансформира традиционното преживяване по пазаруване, като премахне касите, спести време на клиентите и затвърди репутацията на компанията.

Насочването към хранителните магазини е начин компанията да накара потребителите да пазаруват в Amazon по-често. Гигантът в електронната търговия представи Amazon Go миналия декември и заяви, че планира да пусне магазина за обществено ползване по-късно тази година. Въпреки това компанията се сблъска с технически затруднения и отложи откриването, а екипът се зае с отстраняването на проблемите, писа през март Wall Street Journal.

Седем месеца по-късно предизвикателствата остават, макар че технологията се е подобрила значително, твърди източник, пожелал анонимност. Знак, че всичко е почти готово за прайм тайма, е фактът, че екипът на Amazon Go се насочи от инженери и учени, занимаващи се с проучвания, до мениджъри по производството и маркетолози, които ще изградят и рекламират магазините на потребителите.

Amazon отказва да коментира въпроса.

Посетителите ще трябва да сканират смартфоните си на влизане в магазина. Камерите и сензорите по рафтовете след това ще работят заедно, за да установят кои продукти са взети и от кого, допълва източникът. Когато клиентите напускат магазина, алгоритмите ще пресмятат общата сметка и таксуват акаунтите им в Amazon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:45 | 12.09.22 г.
fallback