Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba съобщи, че продажбите в Деня на самотните сърца (11 ноември) са достигнали 25,4 млрд. долара, разбивайки рекорда от миналата година и утвърждавайки събитието като най-голямото пазаруване в света, предаде Ройтерс.
Някога празник на самотните сърца в Китай, 11 ноември се превърна в годишна 24-часова шопинг мания, превишаваща по оборот американските Черен петък и Киберпонеделник, взети заедно, и служеща като барометър за настроението на китайските потребители.
След като касите затвориха в полунощ в събота срещу неделя (местно време), електронният брояч отчете 168,3 млрд. юана, или с 39% над миналогодишните 120,7 млрд. юана (18 млрд. долара).
Прагът от 1 млрд. долара бе преминат още през първите две минути, а 10 млрд. долара бяха похарчени за малко повече от час след началото на разпродажбите. Миналогодишната сума бе достигната за половин ден.
За сравнение, през 2016 г. американските купувачи са похарчили 3,3 млрд. долара онлайн на Черния петък и още 3 млрд. долара на Киберпонеделника. Денят на "двойната единайсетица" бе обявен от Alibaba през 2009 г. по вдъхновение от Черния петък в САЩ, когато в края на ноември потребителите се втурват да пазаруват.
"Това е голямо събитие за Китай, за китайската икономика. В Деня на самотните сърца пазаруването е спорт, то е развлечение", коментира вицепрезидентът на Alibaba Джоузеф Цай.
(БТА)