Snap променя дизайна на своето приложение за изпращане на изчезващи съобщения Snapchat в опит да достигне до по-широка аудитория след забавяне на ръста на броя на новите абонати през тримесечието, предава Ройтерс.
Компанията, чието първично публично предлагане през март беше най-горещото технологично IPO от години, отчете приходи и ръст на броя нови потребители за третото тримесечие, които се оказаха под очакванията на Wall Street, докато се бори с конкуренцията на Instagram на Facebook.
Книжата на Snap се потопиха с около 20% по време на следборсовата търговия, а след това свиха спада и се разменяха за 12,57 долара. Книжата на Snap се търгуваха за първи път на борсата на цена от 17 долара.
Компанията разочарова инвеститорите всяко тримесечие от съществуването си като публична компания.
Растежът на броя нови потребители през последните три тримесечия се оказа доста под това, което очакваха анализаторите. Броят на активните дневно потребители е нараснал до 178 млн. през третото тримесечие от 173 млн. през второто. Анализаторите очакваха 181,8 млн. посочва компанията за проучвания FactSet.
Главният изпълнителен директор Евън Шпигел заяви, че компанията пуска нов дизайн, след като от години чува оплаквания, че Snapchat е трудна за разбиране или използване услуга.
"Ще направим по-лесно намирането на огромното съдържание в нашата платформа, което стои неоткрито и не се вижда всеки ден“, коментира Шпигел пред анализаторите.
27-годишният главен изпълнителен директор коментира, че е „силно вероятно“ новият дизайн да внесе смут в краткосрочен план, но посочва, че Snap има желание да поеме риска, за да постигне дългосрочен успех.
Подобна радикална промяна толкова скоро след първично публично предлагане е необичайна.
Snap не е единствената социална мрежа, която се опитва да възроди растежа си като променя своя изглед. Микроблогинг платформата Twitter обяви снощи, че ще пусне туитове с 280 знака за всички потребители по света, което означава, че ще удвои броя на знаците в една публикация.
Запитан как ще изглежда новият дизайн на Snapchat Шпигел коментира, че компанията проучва еволюцията на мобилните фийдове със съдържание, като тези в Twitter и Facebook, и е открила място за услуга с персонализирано съдържание.
Шпигел заяви, че през следващата година компанията също така ще изгради повече инструменти, които ще позволяват на потребителите да споделят с по-голяма аудитория, извън приятелския им кръг. Става дума за подобно публично предаване, сходно на това в Instagram и Twitter.
По думите на Шпигел Snap трябва да се развива бързо. „Ние не се страхуваме да правим промени в дългосрочния интерес на бизнеса“, категоричен е той.
Приходите на Snap за третото тримесечие, по голямата част от които идват от реклама, са нараснали до 207,9 млн. долара от 128,2 млн. долара. Средната прогноза на анализаторите беше за 236,9 млн. долара.
Средните приходи от потребител са се увеличили до 1,17 долара през тримесечието спрямо 84 цента година по-рано, но не са изпълнили очакванията на анализаторите за 1,30 долара.
Snap отчете нетна загуба от 443,2 млн. долара, или 36 цента на акция, в сравнение със загуба от 124,2 млн. долара, или 15 цента на акция, година по-рано.
Wall Street очакваше загубата да е 32 цента на акция според средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S.